آرشیو شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۹۳۰۲
حوادث
۱۵

فرمانده نیروی انتظامی:

پلیس با اقدامات ارشادی به دنبال رفع کج رفتاری ها است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی تلاش شد با اقدامات ارشادی، تذکر و اخذ تعهد کج رفتاری ها برطرف شود.

سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم در گفت وگو با خبرگزاری های فارس و ایرنا گفت: تلاش پلیس اجرای طرح امنیت اجتماعی در چارچوب قانون است. رعایت ادب و احترام در عین قاطعیت از اصول رفتاری پلیس به شمار می رود.

وی با اشاره به برخی شانتاژهای خبری مبنی بر عدم رعایت حقوق شهروندی در اجرای طرح امنیت اجتماعی اظهار داشت: شانتاژ رسانه های مخالف و غربی امری عادی است و برایمان اهمیتی ندارد، این رسانه ها کارشان شایعه سازی و به راه انداختن جنگ روانی است.

احمدی مقدم با اشاره به این که ماموران پلیس سعی می کنند، تا با ارشاد و راهنمایی مسائل را حل و فصل کنند، تاکید کرد: طرح ارتقای امنیت اجتماعی با اقبال خوب مردم و مسئولان روبرو شد و پلیس تلاش می کند تا سقف کارش قانون باشد و مسائل را با اقدامات ارشادی، تذکر و اخذ تعهد حتی از کسانی که کج رفتاری داشتند برطرف کند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: استانداردسازی رفتار پلیس ادامه خواهد داشت. سال 88 نیز ادامه استانداردسازی رفتار کارکنان ادامه یافت و برنامه های ویژه ای نیز تدارک دیده شده است. احمدی مقدم با تاکید بر اینکه بهبود رفتار یک امر تدریجی است، گفت: برای بهینه سازی رفتار پلیس اقدامات زیادی از قبیل تنبیه، تشویق و آموزش نحوه گفتار با مردم، رفتار با متهم و رعایت ادب و احترام در عین قاطعیت، صورت گرفته و همچنان این اقدامات ادامه دارد. فرمانده نیروی انتظامی به میزان رضایتمندی مردم از اقدامات پلیس اشاره کرد و افزود: رفتار پلیس در بخش خدمات، رضایتمندی مردم را به دنبال داشته و بهتر از دیگر بخش ها است، رفتار پلیس در بخش خدمات به استاندارد رسیده است.

احمدی مقدم گفت: رفتار پلیس در بخش خدمات رضایتمندی مردم را به دنبال داشته و شکایات به حداقل رسیده است. بخشی از این موفقیت ها به دلیل اصلاح سیستم اداری و مکانیزاسیون است. وی خاطرنشان کرد: در گذشته بخش های خدماتی ناجا از قبیل شماره گذاری خودرو، گذرنامه، وظیفه عمومی و... با مشکلات زیادی مواجه بودند.