آرشیو شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۹۳۰۲
حوادث
۱۵

استخدام 14 هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت

وزارت بهداشت از طریق آزمون استخدامی که دوم اسفند برگزار می شود، 14 هزار نفر نیروی جدید استخدام می کند.

به گزارش ایسنا، معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه آزمون استخدام بعدی این وزارتخانه نیمه اول 88 برای جذب 14 هزار نفر دیگر برگزار می شود، افزود: وزارت بهداشت طی 3 سال گذشته هر سال 14 هزار نفر نیروی جدید استخدام کرده است و در این مدت 42 هزار نفر به کادر وزارت بهداشت اضافه شده است.

رحمت الله حافظی ادامه داد: امسال نیز 14 هزار نفر نیروی جدید دیگر از طریق آزمون استخدامی که به طور همزمان در تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور در روز جمعه دوم اسفند برگزار می شود، به استخدام وزارت بهداشت در می آیند.

وی اظهار کرد: استخدام وزارت بهداشت براساس قانون برنامه توسعه چهارم صورت می گیرد که به این وزارتخانه اجازه داده است هر سال به تعداد افراد بازنشسته که حدود 8 هزار نفر هستند، نیروی جدید استخدام کند و علاوه بر آن می تواند 6 هزار نفر نیروی جدید نیز استخدام کند.

معاون وزیر بهداشت افزود: این استخدام سال آینده نیز براساس این قانون انجام می شود، تلاش ما این است که آزمون استخدامی سال آینده وزارت بهداشت که طی آن 14 هزار نفر نیروی دیگر استخدام می شوند، در نیمه اول سال برگزار شود.

وی گفت: استخدام در وزارت بهداشت برای 130 رشته کاری مختلف صورت می گیرد که عمده آن را نیروهای بالینی و به خصوص پرستاران تشکیل می دهند اما تعیین اینکه هر دانشگاه علوم پزشکی چه تعداد از هر گروه را استخدام می کند به عهده خود دانشگاه است و این اختیار براساس ماده 49 قانون به دانشگاه ها واگذار شده بنابراین استخدام در وزارت بهداشت به صورت متمرکز نیست.

به گفته وی در زمان حاضر حدود 331 هزار نفر در وزارت بهداشت شاغل هستند، علاوه بر آن حدود 5500 پزشک و 4300 پیراپزشک در قالب قرارداد کاری برای انجام طرح پزشک خانواده با وزارت بهداشت همکاری دارند.