آرشیو یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۷، شماره ۱۷۳۹
آمار روزانه
۲۱

بازار کم رمق

هدیه لطفی

گروه بورس - شاخص کل بورس اولین روز کاری هفته را با 10 واحد کاهش آغاز کرد و به رقم 8 هزار و 420 واحد رسید. نمادهای معاملاتی بانک پارسیان و مپنا هر کدام به ترتیب 4 و 2 واحد تاثیر مثبت بر این شاخص ایجاد کردند، اما تاثیر منفی نمادهای سرمایه گذاری امید، توسعه معادن روی و فولاد مبارکه اصفهان بیشتر بود و در نهایت این شاخص با 12/0 درصد افت روبه رو شد. در این روز دیگر شاخص های بااهمیت بورس از جمله شاخص بازار اول با 13 واحد کاهش، بازار دوم با 22 واحد افزایش و صنعت با 12 واحد کاهش به کار خود پایان دادند.

ارزش کل معاملات روز گذشته 4/31 میلیارد ریال اعلام شد که این رقم ناشی از معامله بیش از 14 میلیون سهم در 5 هزار و 164 بود.

در این بازار نماد معاملاتی سرمایه گذاری امید با حجم معاملاتی دو میلیون سهمی به عنوان باارزش ترین سهم شناخته شد. ارزش ریالی این نماد 5 میلیارد و 788 میلیون ریال بود. همچنین نمادهای ایران ترانسفو و بانک پارسیان رتبه های بعدی را کسب کردند.

روز گذشته از 116 نماد معامله شده، 25 نماد با افزایش قیمت، 60 نماد با کاهش قیمت و 31 نماد دیگر بدون تغییر قیمت بودند. در این راستا نمادهای معاملاتی پارس سوئیچ، ایران ترانسفو و موتورسازان تراکتور سازی بیشترین افزایش قیمت و نمادهای معاملاتی توسعه معادن روی، نورد آلومینیوم و کالسیمین بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

همچنین نماد معاملاتی کشتیرانی با صف خرید بیش از دو میلیون سهمی در صدر جدول بیشترین تقاضای خرید قرار گرفت. ارزش ریالی صف یادشده 6 میلیارد ریال بود.