آرشیو یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۱۷۴۴
دنیا
۴

رژیم صهیونیستی جنوب لبنان را با 6 خمپاره هدف قرار داد

ایسنا- در پی انتشار اخباری مبنی بر حملاتی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، ارتش لبنان دیروز، شنبه اصابت شش خمپاره به جنوب این کشور را تایید کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که در پی پرتاب دو راکت از جنوب لبنان به شهرکی در شمال سرزمین های اشغالی، شش تا هشت خمپاره به جنوب لبنان شلیک کرده است. بر اساس گزارش شبکه الجزیره، هنوز هیچ گروهی مسوولیت حمله موشکی از جنوب لبنان را بر عهده نگرفته است.

ارتش رژیم صهیونیستی، دولت لبنان را مسوول این حمله دانست و اعلام کرد: بر اثر حمله موشکی مذکور یک زن در شمال اسرائیل زخمی شده است.

منابع خبری از نگرانی ساکنان جنوب لبنان در پی حملات خمپاره ای رژیم صهیونیستی خبر می دهند، اما کارشناسان و تحلیلگران نظامی معتقدند که این حملات به مناطق مرزی محدود خواهد بود و با توجه به تحولات سیاسی رژیم صهیونیستی و پیامدهای جنگ اخیر غزه، درگیر شدن در جبهه شمالی با لبنان به سود این رژیم نیست.

خبرنگار شبکه الجزیره از شهر صور لبنان نیز اعلام کرد، خمپاره های اسرائیلی مناطق مرزی در جنوب را هدف قرار دادند.

در همین حال، خبرگزاری کویت به نقل از بیانیه حزب الله لبنان که جمعه منتشر کرد، گزارش داد: حزب الله هیچ ارتباطی با حملات موشکی که صبح جمعه از جنوب لبنان به سوی اسرائیل صورت گرفت، ندارد.

همچنین سلطان ابوالعینین سخنگوی دبیرکل جنبش فتح، هرگونه ارتباط گروه های فلسطینی عضو سازمان آزادیبخش فلسطین را در این حمله رد کرد.

ارتش لبنان نیز اعلام کرد که در منطقه ای مابین القلیله و المنصوری و الحنینه نزدیک ناقوره دو سکوی پرتاب موشک که برای حمله امروز استفاده شده بود را کشف کرده است.