آرشیو دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۶۶۵۲
سیاسی
۳

در حاشیه مجلس

قنبری قانع نشد، مجلس قانع شد

در جلسه علنی دیروز سوال داریوش قنبری نماینده مردم ایلام و عضو کمیسیون اجتماعی از وزیرنفت مطرح شد. در پاسخ به سوال قنبری وزیرنفت توضیحاتی ارائه نمود که داریوش قنبری قانع نگردید.طبق آیین نامه جدید پس از آنکه نماینده سوال کننده قانع نشد، توضیحات وزیر به رای گذاشته می شود. در رای گیری دیروز با اینکه داریوش قنبری قانع نشده بود، نمایندگان با رای خود اعلام داشتند که از توضیحات وزیر نفت قانع شده اند!

کواکبیان و اعتراض به هیئت رئیسه

مصطفی کواکبیان نماینده سمنان و عضو فراکسیون اقلیت مجلس طی تذکری به هیئت رئیسه اعلام داشت هفته ها پیش سوال بنده از وزیر امورخارجه بایستی در دستور جلسه قرار می گرفت، اما هر بار به دلایلی به هفته بعد موکول می گردید، این هفته هم باز سوال بنده در دستور جلسه قرار ندارد، هفته بعد هم که بحث بودجه مطرح است و طبیعتا سوال بنده در دستور قرار نخواهد گرفت! دکتر لاریجانی در پاسخ به تذکر کواکبیان گفت: در هفته آتی بحث بودجه مطرح نیست و سوال شما در دستور قرار خواهد گرفت.

آرین منش:رسانه ها می توانند مردم را به مشارکت و برگزاری انتخاباتی صحیح و سالم هدایت کنند

نماینده مردم مشهد در مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی نقش رسانه ها را در هدایت و مشارکت مردم در انتخابات آتی موثر دانست. نماینده مردم مشهد گفت: یقینا عواملی مانند مشارکت مردم و میزان آن، ایجاد فضای سالم، ورود افراد واجد شرایط به عرصه انتخابات و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی از عوامل مهم است و رسانه ها می توانند نقش موثر و مفیدی ایفا کنند.

استیضاح وزیر علوم و تحقیقات

به گفته یکی از نمایندگان استیضاح وزیرعلوم و تحقیقات با امضای 30 نماینده قرار بود به هیئت رئیسه ارائه گردد.، این استیضاح در جلسه علنی دیروز اعلام وصول نگردید، یوسفیان ملانماینده مردم آمل از این استیضاح و امضای 30 تن از نمایندگان خبرداد. بسیاری از نمایندگان به دلیل پایان سال و بحث بودجه استیضاح هر وزیری را ناموفق عنوان می کنند.