آرشیو دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۲۵۰۷
فرهنگ و هنر
۱۶

تجلیل از 30 شاعر زن

گروه فرهنگ و هنر: دبیر دومین کنگره شعر زنان تهران، هدف از برگزاری این کنگره را مرور کارنامه 30 ساله زنان شاعر تهران در سی امین سالگرد پیروزی انقلاب معرفی کرد که در آن از سیمین دخت وحیدی و غزل تاجبخش تجلیل به عمل خواهد آمد.

به گزارش ایکنا، سودابه امینی دبیر دومین کنگره شعر زنان تهران، در نشست خبری این کنگره که روز گذشته برگزار شد از انتشار کتاب «ماه در باران» به عنوان مجموعه آثار برگزیده، تجلیل از طاهره صفارزاده به عنوان شاعر پیشکسوت و تشکیل بانک اطلاعاتی شاعران زن تهران، به عنوان دستاوردهای دوره نخست کنگره خبر داد. وی افزود: نرگس گنجی، فاطمه راکعی، منصوره نیکوگفتار و زهرا عبدی آثار رسیده به دبیرخانه را مورد داوری قرار می دهند.

امینی همچنین گفت: درصدد هستیم انجمن شعر زنان تهران را تاسیس کنیم تا هر ماه جلساتی در حوزه های نقد ادبی بویژه در فضای دانشگاهی برپا شود. وی با اعلام این که آثار ارسالی شاعران تهرانی به دبیرخانه کنگره، در 2 موضوع «آزاد» و «زن، انقلاب و مادر» بوده است، افزود: اسامی برگزیدگان در 2 روز آینده اعلام می شود. کنگره شعر زنان ساعت 16 روز 11 اسفند در خانه شهریاران جوان برگزار می شود.