آرشیو یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۴۱۵۶
اجتماعی
۴

لاریجانی:دانشگاه پیام نور باید نیازهای کشور را پوشش دهد

گروه اجتماعی امروز بیش از هر زمان دیگری به گسترش و توسعه علم نیاز داریم، از طرفی در ابتدای هزاره جدید با شرایط متفاوتی نسبت به گذشته مواجه هستیم و باید متناسب با شرایط زمان حرکت کنیم تا از قافله عقب نمانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم جشن دانش آموختگی دانشگاه پیام نور با اشاره به تقسیم بندی های شمال و جنوب و جهانی سازی در 100 سال اخیر تصریح کرد: در حال حاضر نظریه پردازان نگاه دیگری به قطب بندی های دنیا دارند. شواهد نشان می دهد جهان در آغاز هزاره بعدی وضعیت متفاوتی خواهد داشت و عیار تقسیم بندی کشورها به توسعه یافته و توسعه نیافته تغییر خواهد کرد. دکتر علی لاریجانی با بیان این که روحیه خودباوری تقسیم بندی های شمال و جنوب را کنار می زند، گفت: در تقسیم بندی معمول غربی ها، ایران کشوری توسعه نیافته است اما ایرانیان، با تلاش، بسیاری از نیازهای خود را تامین کردند و به نانوفناوری، انرژی هسته ای و دانش های دیگر دست یافتند.

رئیس مجلس گفت: وجود 800 هزار دانشجو در دانشگاه پیام نور موضوع مهمی است که باید در جهت گیری های دانشگاه مورد توجه قرار گیرد، به گونه ای که دانشگاه پیام نور نیازهای کشور را پوشش دهد.

وی افزود: اگرچه دولت و مجلس باید به دانشگاه پیام نور کمک کنند، اما این دانشگاه باید از تمام ظرفیت های خود در مسیر تکامل بهره گیرد.