آرشیو یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۴۱۵۶
ایران اقتصادی
۲۱

عدم پیش بینی بازار مسکن در سال آینده

وزیر مسکن با بیان این که نمی توانم درخصوص بازار مسکن سال آینده پیش بینی کنم، گفت: سه عامل اصلی در پائین آمدن قیمت مسکن در سال جاری تاثیر بسزایی داشت. محمد سعیدی کیا خاطرنشان کرد: این که آینده بازار مسکن را پیش بینی نمی کنم، به این دلیل است که دو لایحه هدفمند کردن یارانه ها و بودجه 88 در مجلس است و اینکه این دو لایحه چگونه تصویب شود و چگونه در بازار مسکن اثر بگذارد، مشخص نیست.

صادرات نفت ایران به ژاپن 17 درصد کاهش یافت

آژانس انرژی ژاپن از کاهش 17 درصدی صادرات نفت ایران به ژاپن در ماه ژانویه خبر داد. به گزارش مهر، آژانس انرژی ژاپن اعلام کرد: صادرات نفت ایران به این کشورکه یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران است، در ماه ژانویه با 17‎/2 درصد کاهش نسبت به ماه قبل به 15 میلیون و 850 هزاربشکه رسید تا ایران در رتبه سوم تامین کنندگان نفت ژاپن قرار بگیرد.

تولید سرانه مرغ در کشور 22 کیلوگرم است

تولید سرانه مرغ در کشور معادل 22 کیلوگرم است که از متوسط جهانی بالاتر است. علیرضا پورنصیر مدیرکل دفتر صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی معاونت آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال 86 میزان تولید گوشت مرغ یک میلیون و 463 هزار تن بوده و پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال 87 به یک میلیون و 568 هزار تن برسد که معادل 950 میلیون قطعه مرغ است.