آرشیو یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۴۱۵۶
داخلی
۵

معاون عمرانی وزیرکشور:

80 پروژه عمرانی بزرگ تا خرداد سال آینده به بهره برداری می رسد

گروه سیاسی معاون هماهنگی امور عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: 80 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر8 هزار و 751 میلیارد تومان تا خردادماه سال آینده در کشور به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علی نیکزاد در حاشیه گردهمایی معاونان عمرانی استانداری ها و شهرداران مراکز استان ها در مشهد مقدس در جمع خبرنگاران افزود: از 24 هزار میلیارد تومان اعتبار جاری کشور در حوزه عمرانی، حداقل یک هزار و 60 میلیارد تومان برای امور عمرانی شهرها در اختیار استانداری ها قرار گرفته است.

وی درباره بودجه طرح های عمرانی در نظر گرفته شده برای سال آینده گفت: در لایحه بودجه سال آینده 26 هزار و 500 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی در کل کشور پیش بینی شده است.

وی در مورد بودجه شهرداری های کشور در سال آینده افزود: در لایحه بودجه سال آینده بالغ بر 9هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار به شهرداری های کل کشور اختصاص یافته که قرار است تا سقف 20 درصد از آن به پروژه های یک هزار و 63 شهرداری در سراسر کشور اختصاص یابد.

نیکزاد با تاکید بر اختصاص بودجه خاص به مشهد به عنوان کلانشهر مذهبی گفت: نگاه به مشهد باید نگاهی ملی به شهری مذهبی با بیش از 20 میلیون زائر در سال باشد.

وی در ادامه گفت: در اعتبارات سال، 87 برای توسعه قطار شهری کلانشهرهای کشور مبلغ هزار و 100 میلیارد تومان به صورت جداگانه توسط مجلس در نظر گرفته شده بود که این عدد در سال آینده تنها برای هفت کلانشهر که مشهد نیز جزو آنهاست، در نظر گرفته شده است.

وی همچنین درباره ایجاد جایگاه های CNG در سطح کشور گفت: از اول دولت نهم تاکنون 612 جایگاه CNG در کشور به بهره برداری رسیده و 654 جایگاه نیز در حال احداث است.