آرشیو سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۱۹۳۱۳
اخبار اقتصادی
۴

معاون اول رئیس جمهور:

رتبه جهانی ایران در تولید فولاد7 پله بالارفت

معاون اول رئیس جمهور گفت: ایران در چهار سال گذشته سهم خود را از تولید جهانی فولاد با رشد 40 درصدی به 07/1 درصد رسانده و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک این رقم را به 7/1 درصد برسانیم که به این ترتیب رتبه ما از 18 در جهان به 11 ارتقا خواهد یافت.

به گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، پرویز داوودی در مراسم افتتاح طرح افزایش ظرفیت فولاد خوزستان از 4/2 میلیون تن به 2/3 میلیون تن اظهار داشت: کشور عزیز ما ذخایر فراوانی در بخش معدن و منابع زیرزمینی دارد و این منابع می تواند پایه حرکت بزرگ صنعت ما باشد و همین امر باعث شده صنعت کشور رشد 2 رقمی داشته باشد.

وی گفت: فولاد زیربنایی ترین صنعت کشور است که حمل ونقل، ماشین آلات، انرژی و بخش های بزرگ دیگر به آن وابسته است و دولت به این بخش اهتمام ویژه دارد تا آنجا که وزارت صنایع ومعادن قرار است با قدرت 8 طرح فولادی را دنبال کند.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: طرحی را که امروز در فولاد خوزستان شاهد بودیم با جذب 240 میلیارد تومان سرمایه گذاری، 33 درصد رشد تولید را در فولاد خوزستان ایجاد می کند و تولید این مجتمع را به 2/3 میلیون تن می رساند.

وی افزود: این طرح موجب ایجاد اشتغال برای هزار نفر شده و دولت نهم با توجه به اهمیتی که برای اشتغال قائل است به دنبال حل مشکل کارگران پیمانکاری نیز خواهد رفت.

علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن نیز در این مراسم گفت: اگرچه در اثر بروز بحران اقتصادی در سراسر جهان، تولید فولاد دنیا 24 درصد کاهش یافته اما در همین مدت ایران و چین با 15 درصد و 2 درصد رشد تولید مواجه بوده اند و این نشان دهنده قدرت رقابت صنعت ما در این وضعیت آشفته اقتصاد جهان است.