آرشیو سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۴۱۵۸
حوادث
۲۶

پایان 17 سال زندگی برزخی در زندان

گروه حوادث کابوس های 17 ساله یک محکوم به مرگ که به اتهام قتل همسرش زندانی بود سرانجام با اعلام رضایت پدر و مادر مقتول پایان یافت.

به گزارش خبرنگار جنایی ما، در این جنایت که اواخر اردیبهشت 71 در یکی از محله های جنوب تهران رخ داد زن 27 ساله ای به نام آذر با ضربه های کارد در خانه اش به قتل رسید. ماموران در نخستین تحقیقات دریافتند حمید - 36 ساله - در جریان اختلاف های خانوادگی و در پی درگیری لفظی همسرش را از پا درآورده و مادرزنش را نیز به سختی مجروح کرده بود. متهم پس از دستگیری در محل حادثه و در نخستین بازجویی ها ضمن اعتراف به قتل گفت: از چند ماه قبل به رفتارهای همسرم مشکوک شده بودم. تا این که روز حادثه وقتی به خانه آمدم مادرزنم را دیدم. دقایقی بعد با همسرم آذر درگیر شده و در اوج خشم و ناراحتی او را با کارد زدم.

وقتی مادر زنم به دفاع از دخترش برخاست او را نیز با کارد زدم. متهم پس از محاکمه در شعبه 137 دادگاه کیفری یک - سابق- تهران با درخواست پدر و مادر همسرش به قصاص - اعدام - محکوم شد. در حالی که چهار فرزند مقتول از گناه پدرشان چشم پوشی کرده و او را بخشیده بودند اما پدر و مادر آذر همچنان بر قصاص دامادشان اصرار داشتند. از سوی دیگر با توجه به گذشت 17 سال از این ماجرا و از آنجا که اولیای دم برای اجرای حکم اعدام و پرداخت تفاضل دیه اقدام نمی کردند قاضی جابری سرپرست و پورمکری مدیر دفتر اجرای احکام، با تشکیل جلسات مختلف برای رهایی محکوم به مرگ از بلاتکلیفی به تکاپو افتادند. سرانجام پدر و مادر مقتول به خاطر رضای خدا و فرزندان دخترشان ضمن گذشت از قصاص داماد صرف نظر کردند. بدین ترتیب حمید - 53 ساله - پس از 17 سال از بلاتکلیفی رهایی یافت و پرونده برای صدور حکم آزادی به دادگاه کیفری استان فرستاده شد.