آرشیو پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۱۹۳۱۵
حوادث
۱۵

مدیر اجرایی صندوق جهانی مبارزه با ایدز و سل خبر داد

اعطای اعتبار مالی به ایران برای مبارزه با مالاریا و سل

مدیر اجرایی صندوق جهانی مبارزه با ایدز، سل و مالاریا از اعطای اعتبارمالی به جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با مالاریا و سل خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر کازاشکین گفت: این صندوق اعتبار 130 میلیون دلاری را برای برنامه 5 ساله ای به ایران اعطا کرده و بسیاری از برنامه ها در شیراز و تهران در دست اجراست.

وی وضعیت بیماری های ایدز، سل و مالاریا را در کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی با وجود فعالیت های صورت گرفته شکننده برشمرد و افزود: از 33 میلیون مبتلابه ایدز در دنیا 10 میلیون نفر در کشورهای اسلامی قرار دارند. این در حالی است که بار بیماری سل نیز در کشورهای اسلامی بالاست.

دکتر کازاشکین با بیان این که نظیر سایر کشورها اطلاع دقیقی از شمار مبتلایان به ایدز در ایران وجود ندارد، گفت: اما تخمین زده می شود 20 تا 60 هزار نفر در ایران به ایدز مبتلاباشند.

مدیر اجرایی صندوق جهانی مبارزه با ایدز، سل و مالاریا، با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران کشور فعالی در زمینه پیشگیری از ابتلابه ایدز به شمار می رود، افزود: در بازدید از شیراز، زندان کرج و دیدار با مقامات وزارت بهداشت شاهد فعالیت در زمینه پیشگیری از ابتلابه ایدز بودیم.

دکتر کازاشکین، در پایان یادآور شد: حدود 5 بیلیون دلار به 46 کشور از 57 کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی عمدتا با میزان درآمد پایین تا متوسط جهت مبارزه با ایدز، سل و مالاریا اختصاص یافته است.