آرشیو پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۱۹۰۵
ایران
۲

درخواست وکلای نصرت الله تاجیک از وزیر کشور انگلیس

گروه سیاسی: به دنبال ادامه بازداشت خانگی نصرت الله تاجیک دیپلمات ایرانی در انگلستان و احتمال استرداد او به دولت امریکا، وکلای وی طی نامه یی به وزیر کشور انگلیس بار دیگر خواستار ابطال حکم استرداد او به امریکا و آزادی هرچه سریع تر او شدند.

وکلای وی در این درخواست به بیماری تاجیک اشاره کرده و با بیان اینکه موضوع بیماری وی را در لایحه دفاعیه 11 صفحه یی که روز جمعه 2/12/87 به وزیر کشور انگلیس ارسال شده مورد تاکید قرار داده اند، افزوده اند: در لایحه فوق ضمن اشاره به خلاصه و نکات مهم چهار گزارش پزشکی و روانپزشکی تهیه شده توسط پزشکان معالج وی طی شش ماه گذشته از وزیر کشور انگلیس خواسته شده است هر چه سریع تر نسبت به لغو حکم استرداد آقای تاجیک به امریکا اقدام کند.

همچنین در این لایحه به وزیر کشور انگلیس یادآوری شده با طولانی شدن محاکمات و گذشت دو سال و نیم از دستگیری و طی مراحل دادگاهی احتمال ورود ضربات جبران ناپذیر روحی و جسمی به وی که از مشکلات قلبی رنج می برد، افزایش پیدا کرده است.

نصرت الله تاجیک سفیر اسبق ایران در اردن ظاهرا به اتهام تلاش برای خرید دوربین های دید در شب برای ایران در انگلیس دستگیر شده و دادگاه انگلیس حکم استرداد وی به امریکا را صادر کرده است.