آرشیو پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۱۹۳۱۵
ورزشی
۹

برای حضور در تور جهانی دوومیدانی هنوز وضعیت دوندگان مشخص نیست

تور جهانی دوومیدانی از هفته آینده با 25 مسابقه از شهر ملبورن استرالیا آغاز شده و تا پایان تابستان سال 2009 در شهر سالونیکی یونان پایان می یابد.

مسابقه های تور جهانی دوومیدانی موسوم به IAAF World Athletic Tour از هفته آینده در شهر ملبورن استرالیا آغاز می شود.

مسابقه های تور جهانی دوومیدانی، معتبرترین رقابت های دوومیدانی در هر سال محسوب می شوند که هر ساله 25 مسابقه را در 25 شهر دنیا در بردارد.

این رقابت ها امسال از شهر ملبورن استرالیا آغاز شده و در سالونیکی یونان پایان می یابد.

از مجموع این 25 رقابت معتبر و برتر سال، شش رقابت با عنوان لیگ طلایی در زمره بهترین رقابت ها محسوب شده و پس از پنج رقابت سوپرگرند پری در رده دوم قرار دارند. سومین رده این رقابت ها نیز مربوط به رقابت های گرندپری است که در این سطح 14 رقابت در سال جاری در دنیا برگزار می شود.

در سال های گذشته دوومیدانی کاران ایران باتوجه به رکوردهایشان جواز حضور در این رقابت ها را کسب نمی کردند اما، سال پیش احسان حدادی، سجاد مرادی و احسان مهاجر شجاعی سه دوومیدانی کار ایران بودند که در رقابت های تور جهانی دوومیدانی شرکت کردند.

احسان حدادی، بهترین پرتابگر دیسک آسیا در رقابت های سال پیش در شهرهای هنگلو هلند، برلین آلمان و تالین استونی سه بار پیاپی رکوردهای آسیا را شکست تا در زمره بهترین پرتابگران دیسک دنیا قرار گیرد و به مرحله نهایی این رقابت ها در اشتوتگارت آلمان راه یابد.

سجاد مرادی هم در دو رقابت در شهرهای الجزیره پایتخت کشور الجزایر و رباط در مراکش در دوی 800 متر حضور یافت و نتایج قابل قبولی را کسب کرد.

احسان مهاجر شجاعی هم سال پیش تنها در یک رقابت در روسیه در دوی 800 متر شرکت کرد. اما، در حالی که مسابقه های فصل آینده دوومیدانی از هفته آینده آغاز می شود، هنوز وضعیت حضور دوومیدانی کاران برتر ایران در این رقابت ها مشخص نیست.

احسان حدادی که در بیشتر رقابت های دنیا دعوت می شود، معلوم نیست بتواند به دلیل آسیب دیدگی در رقابت های سال جاری شرکت کند.

در مورد سایر ورزشکاران نیز هنوز وضعیت مشخص نیست.