آرشیو شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۶۶۵۹
شهرستان ها
۱۲

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل: کاهش 6 درصدی بارندگی در زمستان امسال نگران کننده است

اردبیل-خبرنگاررسالت:

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل گفت: کاهش 6 درصدی بارندگی در مقایسه با سال گذشته در طول پاییز و زمستان نگران کننده و تهدید آمیز است. علیرضا نعمت سلطانی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: تاکنون نسبت به چهار سال گذشته میزان بارش در استان اردبیل 25 درصد کاهش یافته است که امیدواریم با عنایت الهی تا اردیبهشت ماه این کمبود جبران شود.

وی گفت: در حالی که قبل از پیروزی انقلاب تنها 30 روستا در استان از نعمت آب شرب سالم بهره مند بودند هم اکنون 605 روستا با جمعیتی بالغ بر 380 هزار نفر تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه 71 درصد روستانشینان استان تحت پوشش آب مطمئن و سالم هستند، تصریح کرد: در رسیدن به رشد 100 درصدی در این بخش با برخی چالش ها نظیر بروز خشکسالی، خشک شدن قنات ها و چشمه ها مواجه هستیم که امیدواریم با احداث مجتمع های آبرسانی روستایی این میزان برخورداری را در سال آینده به 85 درصد برسانیم.

نعمت سلطانی شاخص بهره مندی روستاییان از آب روستایی را یادآور شد و گفت: در سه سال دولت نهم با انقلاب عظیمی که در حوزه آب رسانی روستایی انجام شده شاخص بهره مندی 17 در صد رشد یافته است.

وی اعتبارات آبرسانی به روستاها را 54 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 34 میلیارد تومان آن در سه سال عمر دولت احمدی نژاد محقق شده و تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان از اجرای 175 پروژه آبرسانی در استان خبر داد و گفت: با احداث 12 مجتمع آبرسانی به طور همزمان آب 134 روستا تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه شهرستان اردبیل مجتمع شهید کسایی با پوشش 24 روستا، شهید برزگر 12 روستا و مجتمع کنسول کندی با پوشش 6 روستا سال آینده به بهره برداری می رسد تا آب مطمئن از سد یامچی برای آنها تامین شود.

وی در خصوص یارانه پرداختی دولت برای آب روستایی گفت: در هر متر مکعب دولت 303 تومان یارانه پرداخت می کند و در این رابطه برای جبران ضرر و زیان شرکت دولت امسال 2 میلیارد و 300 میلیون تومان به استان کمک کرده است.