آرشیو شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۶۶۵۹
شهرستان ها
۱۲

معاون برنامه ریزی استاندار اردبیل: دولت نهم برای 48 هزار بیکار اردبیلی فرصت شغلی فراهم کرده است

اردبیل-خبرنگاررسالت:

معاون برنامه ریزی استاندار اردبیل گفت: از آغاز فعالیت دولت نهم بیش از 48 هزار فرصت شغلی برای جوانان جویای کار در استان اردبیل فراهم شده است.

مجید قدیری حیدری در جلسه کارگروه اشتغال اردبیل افزود: این میزان اشتغال با پرداخت تسهیلات از محل بنگاه های اقتصادی کوچک و زودبازه محقق شده است.

وی با اشاره به تدوین سند توسعه اشتغال استان تصریح کرد: طبق برنامه چهارم توسعه قرار بود 72 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود که این میزان خوشبختانه با تلاش دولت نهم در حال تحقق است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای 25 هزار طرح اقتصادی زودبازده پرداخت شده است و در دو سال گذشته نیز بانک ها برای طرح های توجیه دار بنگاه های کوچک هفت هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار پرداخت کردند.

وی به برخی محدودیت های پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی کوچک و زودبازده اشاره کرد و خاطرنشان نمود: امسال با وجود محدودیت بانک ها در پرداخت تسهیلات بیش از یک هزار و 710 میلیارد ریال اعتبار به این طرح ها اختصاص یافته است.

معاون برنامه ریزی استاندار اردبیل کاهش نرخ بیکاری در استان را امیدوارکننده خواند و گفت: با توقف پرداخت تسهیلات روند کاهش بیکاری متاسفانه متوقف شده و بار دیگر شاهد روند صعودی این امر هستیم.

قدیری حیدری اولویت طرح های نیمه تمام را یادآور شد و گفت: در سال آینده تسهیلات با اولویت طرح های نیمه تمام پرداخت خواهد شد و درکنار آن از طرح های تازه به ثمر رسیده نیز حمایت خواهد شد.