آرشیو شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۶۶۵۹
صفحه آخر
۲۸
اجتماعی

دادستان تهران: 30 جنایتکار رژیم صهیونیستی تحت پیگرد اینترپل قرار گرفتند

دادستان تهران از پیگرد قضائی اینترپل در خصوص 30 جنایتکار جنگی رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش مهر، سعید مرتضوی دادستان کل استان تهران در حاشیه کنفرانس حمایت از فلسطین در جمع خبرنگاران در خصوص نتیجه محاکمه سران صهیونیست گفت: پس از جنایات و نسل کشی در غزه پرونده کیفری این نسل کشی ها در ایرانتشکیل شد.

وی افزود: دستگاه قضائی جمهوری اسلامی ایران به موجب ماده 146 و 147 کنوانسیون ژنو همچنین به موجب ماده 8 قانون مجازات اسلامی صلاحیت رسیدگی به موضوع جرایم جنگی را دارد.

قاضی مرتضوی بیان داشت: با وجود دارا بودن این صلاحیت گروه های فلسطین و سفیر فلسطین در ایران اعلام شکایت کردند و بیش از 5700 نفر از گروه ها، NGO مختلف از جمله سازمان دفاع از قربانیان خشونت جمعی از پزشکان و نهادهای مختلف اعلام شکایت کردند.

دادستان تهران گفت: بیش از 100 نفر از این جنایتکاران برای پیگرد قانونی و تعقیب معرفی شدند. دادستانی تهران در یک مرحله برای 15 نفر از این جنایتکاران پرونده کیفری شان را تکمیل کرده و با تکمیل تحقیقات در خصوص این 15 نفر درخواست جلب و اعلام وضعیت قرمز آنها به اینترپل و پلیس بین الملل داده شد.

وی افزود: متعاقبا با تکمیل تحقیقات نسبت به 15 نفر دیگر از این جنایتکاران نسبت به آنها درخواست جلب و وضعیت قرمز به عمل آمد. تاکنون تحقیقات در رابطه با 30 نفر از اینها تکمیل و تسلیم اینترپل شده است.