آرشیو چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۰
بورس و بازار
۱۱

رئیس شورای اصناف: مالیات بر ارزش افزوده تنها شامل چهار صنف شد

گروه اقتصادی: رئیس شورای اصناف کشور با بیان اینکه مشمولان مالیات بر ارزش افزوده در بخش صنفی به سه دسته تقسیم شده اند، اظهار داشت: قانون مالیات بر ارزش افزوده پس از آموزش اصناف اجرایی می شود. قاسم نوده فراهانی در یک نشست خبری از توافقات شورا با سازمان امور مالیاتی خبر داد و گفت: طبق توافقی که با سازمان امور مالیاتی کردیم اصناف از نظر مالیاتی به سه بخش الف، ب و ج تقسیم بندی شد. رئیس شورای اصناف اضافه کرد: از این سه بخش تنها مشمولین بند الف شامل تولیدکنندگان، صادرکنندگان، واردکنندگان و بنکداران در سال آتی مشمول مالیات بر ارزش افزوده می شوند.

نوده فراهانی در خصوص زمان اجرای مالیات بر ارزش افزوده اصناف گفت: زمان اجرای مالیات بر ارزش افزوده اصناف مشخص نیست و تا زمانی که مشمولین بند الف به طور کامل آموزش نبینند این قانون اجرا نمی شود. او افزود: شورای اصناف کشور آموزش های لازم را برای اجرای مالیات بر ارزش افزوده آغاز می کند که بر این اساس 60 تا 70 هزار نفر مشمول بند الف مالیات بر ارزش افزوده شده آموزش می بینند.

او با اشاره به برگزاری 400 نمایشگاه بهاره در سراسر کشور گفت: این نمایشگاه ها که با استقبال گسترده مردم مواجه شده است، تا روز جمعه ادامه دارد.

فراهانی در خصوص وضعیت اصلاح قانون نظام صنفی افزود: قانون نظام صنفی پس از نظرخواهی از اتحادیه ها در سطح شهرستان ها، در جلسات کارشناسی در شورای اصناف کشور بررسی و مورد تبادل نظر قرار گرفت و در نهایت به وزیر بازرگانی تحویل داده شد تا در جلسات هیات دولت مورد تایید قرار گیرد و به مجلس ارسال شود اما هنوز به مجلس نرفته است.

رئیس شورای اصناف درخصوص برگزاری نمایشگاه های بهاره گفت: 400 محل عرضه کالاو خدمات در سطح کشور برای فروش بهاره در نظر گرفته شده است که از رضایت و استقبال مردمی برخوردار بوده است و این در حالی است که برخی کالاها و خدمات ارزان تر از سابق عرضه می شود که دلیل آن رکود جهانی است.

او با اشاره به اینکه هم اکنون واحد نظارت و بازرسی اصناف، 1800 بازرس رسمی را در اختیار دارد که تایید و کارت بازرسی را دریافت کرده اند، تصریح کرد: در راستای نظارت کامل بازار شب عید تعداد 1800 بازرس رسمی و 2400 بازرس افتخاری مشغول بازرسی و نظارت بر قیمت ها هستند.