آرشیو چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۱۹۱۰
صفحه آخر
۱۶

دریچه

؟سیب زمینی رایگان در کمیته امداد: مشاور مدیرعامل و رئیس روابط عمومی سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: «سیب زمینی رایگان بین مددجویان کمیته امداد توزیع خواهد شد.» خلیل عابدینی با اعلام این مطلب افزود: «سازمان تعاون روستایی تاکنون یک میلیون و 300 هزار تن سیب زمینی به صورت تضمینی خریداری کرده است و از این میزان 345 هزار تن خریداری قطعی شده است.» او با اشاره به نامه محصولی وزیر کشور گفت: «وزیر کشور طی نامه یی به استانداران سراسر کشور از آنان خواست نسبت به پیگیری موضوع، اخذ سهمیه و انتقال و توزیع به موقع سیب زمینی اقدام کنند.»

؟سی دی در30 سالگی: دیسک های فشرده یا سی دی ها که برای اولین بار در سال 1979 تولید و ارائه شدند در شرایطی رو به زوال و فراموشی سی امین سالگرد خلق خود را پشت سر می گذارند. دیسک های فشرده یا سی دی ها برای اولین بار در 30 سال پیش و در تاریخ هشت مارس 1979 به صنعت ارتباطات و الکترونیک وارد شد. با این حال این دیسک ها به سرعت به بازارهای مصرف وارد نشد.

؟مجلس سیگار را گران کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیشنهاد افزایش 20 درصدی قیمت سیگارهای وارداتی را تصویب کردند. نمایندگان مجلس در پایان بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه سال 88 پیشنهاد افزایش قیمت 10 درصدی سیگارهای داخلی و 20 درصدی سیگارهای خارجی، توتون قلیان و توتون پیپ و سایر مواد دخانی را مورد تصویب قرار دادند. درآمد حاصل از این موضوع در بخش تربیت بدنی برای توسعه فضاهای ورزشی 70 درصد، مبارزه با گسترش مصرف دخانیات 15 درصد و پیشگیری از بیماری های قلب و عروق 15 درصد هزینه می شود.

؟80 درصد زنان عراقی بیوه اند: سازمان ملل متحد در بیانیه یی اعلام کرد بیش از 80درصد زنان عراق بیوه هستند. سازمان ملل متحد در بیانیه یی بر ضرورت پایبندی به معاهدات و منشورهای بین المللی در مورد حقوق بشر تاکید کرد و خواستار حمایت بیشتر از حقوق زنان در عراق شد. در این بیانیه که «دیوید شیرر» هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل متحد در عراق به مناسبت روز جهانی زن آن را تهیه کرده است، آمده است که در خانواده های عراقی گاهی یک زن مسوولیت یک خانواده 10 نفری را برعهده دارد. از سوی دیگر زنان 17 درصد نیروی کار این کشور را نیز تشکیل می دهند.