آرشیو پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۴۱۶۶
داخلی
۵

قائم مقام وزیر امور خارجه:امریکا از ایران برای مذاکره درباره افغانستان درخواستی نکرده است

گروه سیاسی قائم مقام وزیر امور خارجه گفت: تاکنون هیچ درخواست رسمی در مورد مذاکره با ایران درباره بحث افغانستان از جانب امریکا نرسیده است.

حسین شیخ الاسلام، این اظهارات را در پاسخ به سؤال ایسنا در مورد اظهارات هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه امریکا مبنی بر لزوم مذاکره با ایران بر سر موضوع افغانستان و این که آیا تاکنون درخواستی از جانب امریکایی ها در این مورد واصل شده است یا خیر بیان کرد.وی در مورد درخواست امریکا برای مذاکره با ایران در بحث عراق نیز اظهار داشت: در مورد بحث عراق نیز امریکایی ها شکست خورده و مجبور به خروج از این کشور شده اند.

شیخ الاسلام با تاکید بر این که اقدام رئیس جمهور امریکا در نگارش نامه به دیمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه برای همکاری در جهت مقابله با جمهوری اسلامی ایران اقدام رذیلانه ای بوده است، گفت: این اقدام بسیار احمقانه بوده که امریکایی ها بخواهند با روس ها که به نوعی رقیب شان هستند وارد معامله شوند.

او تصریح کرد: اوباما قصد دارد همه دنیا را علیه ما ترغیب کند که در این راستا از روسیه نیز کمک گرفته است، اما رئیس جمهور روسیه جواب او را داد و در مجموع فکر می کنم این کار بسیار احمقانه بوده است.

قائم مقام وزارت امور خارجه با بیان این که باید تمام پیگیری های لازم علیه سران رژیم صهیونیستی که حقوق بشر را در غزه نقض کردند صورت گیرد، در پاسخ به این سؤال که آیا فکر کنید اقدامات جمهوری اسلامی ایران منتج به نتیجه مطلوب خواهد شد اضافه کرد: ما باید همه کارها در این زمینه را پیگیری کنیم. به نظرم این که آیا به نتیجه می رسد یا خیر سؤال اصلی نیست؛ مسئله اصلی این است که ما مدعیان دروغین حقوق بشر را به چالش می کشیم.