آرشیو پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۴۱۶۶
داخلی
۵

مجلس شورای اسلامی تصویب کرد

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

گروه سیاسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیروز در ادامه بررسی بخش های هزینه ای لایحه بودجه سال 1388 کل کشور، سازمان تامین اجتماعی را مکلف کردند در راستای همسان سازی، حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران خود را در سال آینده افزایش دهد.

نمایندگان مجلس، سازمان تامین اجتماعی را موظف کردند در راستای همسان سازی حقوق بازنشستگان از محل فروش و سود حاصل از مالکیت سهام قابل عرضه در بورس اوراق بهادار شرکت های دولتی و یا سهام دولت در سایر شرکت ها، حقوق بازنشستگان و مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران خود را از ابتدای سال 1388 افزایش دهد.

براساس این مصوبه ضوابط افزایش و آئین نامه اجرایی آن حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه به پیشنهاد وزارت رفاه و تامین اجتماعی به تصویب هیات وزیران می رسد.

ممنوعیت پرداخت اضافی حقوق و پاداش به مدیران شرکت های دولتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی بخش های هزینه ای جزئیات لایحه بودجه بند الحاقی 20 را تصویب کردند.

بر اساس این مصوبه، در سال 1388 افزایش هرگونه پرداخت، پرداخت نقدی از قبیل حقوق و مزایا، پاداش تحت هر عنوان عیدی و نظایر آن و همچنین کمک های غیرنقدی به کارکنان و مدیران شرکت های دولتی علاوه بر پرداخت های قانونی منظور شده در بودجه سال 1388 شرکت های مزبور ممنوع است. این حکم قابل تجدید نظر در اصلاحیه ها یا متمم های بودجه سال 1388 شرکت ها در مجامع عمومی آنها نیست.

بررسی آثار حذف هدفمندسازی یارانه ها در بودجه

درباره بحث حذف آثار هدفمند کردن یارانه ها به میزان 8 هزار و 500 میلیارد تومان از لایحه بودجه سال 88 و تعیین تکلیف یارانه حاملهای انرژی، دیروز در مجلس مطرح شد و به دلیل ابهام، برای بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه بازگردانده شد. این گزارش حاکی است کمیسیون تلفیق سه شنبه شب برای حذف آثار هدفمند کردن یارانه ها تصویب کرد؛ رقم 8 هزار و 500 میلیارد تومان به میزان مساوی از اعتبارات جاری و عمرانی کاسته شده و دولت هیچ یارانه ای بابت بنزین و حاملهای انرژی و سوخت نپردازد.