آرشیو پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۴۱۶۶
ایران اقتصادی
۸

پرداخت 30 درصد حق بیمه کیفیت ساختمان توسط دولت

مدیر طرح و برنامه بیمه مرکزی ایران از پرداخت 30 درصد حق بیمه کیفیت ساختمان به منظور تشویق سازندگان مسکن در استفاده از این نوع بیمه نامه ها خبر داد.حبیب میرزایی گفت: بیمه مرکزی ایران شرایط عمومی این بیمه نامه را تضمین و نرخ آن را مشخص و به شرکت های بیمه ابلاغ کرده است. وی با اشاره به این که هم اکنون حدود 6 شرکت بیمه ای آن را اجرایی کرده اند، تصریح کرد: در بیمه کیفیت ساختمان، تمام خسارت هایی که به بهره بردار یا مصرف کننده ساختمان ناشی از نقص سازه های اصلی ساختمان وارد می شود، تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

افزایش 10درصدی قیمت بلیت قطار پس از نوروز

مدیر عامل شرکت راه آهن گفت: پس از ایام نوروز قیمت بلیت قطار بخش خصوصی 10درصد افزایش می یابد.حسن زیاری در مراسم طرح جایگزینی موتور و بهینه سازی قطارهای توربوترن تصریح کرد: پیش بینی شده در ایام نوروز دومیلیون مسافر از طریق ناوگان ریلی کشور جابه جا شوند این در حالی است که ناوگان تنها قادر است یک دوازدهم تا یک چهاردهم تقاضاها را پاسخ دهد.وی همچنین گفت: با اجرای طرح جایگزینی موتور و بهینه سازی قطارهای توربوترن علاوه بر کاهش آلودگی هوا سالانه 16میلیون لیتر صرفه جویی سوخت صورت می گیرد.

جذب 13‎/5 میلیارد یورو سرمایه در قشم

نماینده تام الاختیار وزارت بازرگانی در اجرای پروژه نمونه و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گفت: پیش بینی می شود که 13‎/5 میلیارد یورو سرمایه داخلی و خارجی در طرح جامع قشم جذب شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، حسین سلطانی نیا، اصلاح آئین نامه عملیات پولی و بانکی مناطق آزاد تجاری صنعتی ایران به منظور تسهیل و تشویق سرمایه گذاری، حفظ موقعیت رقابتی بین المللی، ارتقای سطح خدمات بانکی در مناطق آزاد در سطح استانداردهای جهانی و پاسخگویی به انتظارات سرمایه گذاران داخلی و خارجی را از مهمترین اقدامات این طرح دانست.