آرشیو پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۴۱۶۶
حوادث
۲۲

مامور قلابی کشته شد

گروه حوادث تبهکاری که از دو سال قبل تحت تعقیب بود در جریان درگیری مسلحانه با شلیک های کارآگاهان پلیس آگاهی کشته شد.

به گزارش خبرنگار ما، تجسس برای ردیابی و دستگیری این تبهکار همزمان با اعلام چند شکایت از دزدان مامورنما، در دستور کار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. مالباختگان هنگام خروج از بانک، نمایشگاه های خودرو یا دفاتر اسناد رسمی، از سوی تبهکاران مامورنما هدف قرار گرفته و نقره داغ شده بودند. سرانجام در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان موفق به شناسایی و دستگیری 8 دزد مسلح شدند. بنابراین با دستور قاضی قریشی زاده - دادیار شعبه ششم دادسرای جنایی تهران - متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند. این درحالی بود که کارآگاهان دریافتند دو تن از اعضای شبکه به نام های بهروز - 30 ساله - و فولاد - 34 ساله - همچنان متواری هستند و به فعالیت های مجرمانه شان در کرج ادامه می دهند. از این رو کارآگاهان با دستور نیابت قضایی به کرج رفته و پس از شناسایی مخفیگاه متهمان، صبح 19 اسفند در فرصتی مناسب وارد خانه شدند، اما سارقان مسلح به محض مشاهده ماموران، تیراندازی کردند.

کارآگاهان نیز پس از شلیک 15 تیر هوایی، سرانجام بهروز را هنگام فرار هدف گلوله قرار داده و دستگیرش کردند. اما متهم هنگام انتقال به بیمارستان جان باخت. همدست دستگیرشده اش نیز به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران منتقل شد. بررسی سوابق سارقان نشان می دهد فولاد دارای پنج سابقه سرقت و جعل عنوان مامور پلیس بوده و سال 85 نیز از سوی دادسرای عمومی و انقلاب اندیمشک با صدور قرار بازداشت موقت تحت نظر قرار داشت که موفق به فرار شده بود. سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان چند قطعه پلاک جعلی خودرو، بیسیم، یک قبضه کلت و چند دستگاه خودروی زانتیا و پژو 206 و پراید نیز کشف شد.

قاضی قریشی زاده هم ضمن درخواست چاپ عکس متهم دستگیر شده از مردم خواست در صورت شناسایی وی و اعلام شکایت به شعبه ششم دادیاری دادسرای جنایی تهران یا اداره پنجم پلیس آگاهی مراجعه کنند.