آرشیو سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۷، شماره ۴۱۶۹
سیاسی
۲

پادشاه عربستان و امیر کویت: روابط ما با ایران برادرانه و صمیمی است

گروه سیاسی- منوچهر متکی، وزیر امور خارجه در یک سفر دوره ای به کشورهای منطقه درعربستان با ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه این کشور دیدار و پیام دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران را تسلیم وی کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار ضمن تاکید بر گسترش در روابط دو کشور گفت: اوضاع منطقه و شرایط بین الملل اقتضا می کند تا دو کشور بزرگ ایران و عربستان در زمینه های مختلف سیاسی تبادل نظر و رایزنی های بیشتری داشته باشند. پادشاه عربستان سعودی نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام و تشکر از مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: ما برای کشور، دولت و ملت ایران احترام و اهمیت زیادی قائل هستیم. وی افزود: روابط ما با جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر اعتقادات اسلامی، همسایگی، برادری، صداقت و صمیمیت است. منوچهر متکی در ادامه سفر خود به کشورهای منطقه پس از دیدار و رایزنی با مقام های عربستان، روز گذشته وارد کویت شد. متکی در دیدار امیر کویت گفت: جمهوری اسلامی ایران اراده جدی و قوی برای روابط خوب و احترام آمیز با کویت دارد. شیخ صباح احمد الصباح امیر کویت نیز در این دیدار گفت: ما به تلاش های ایران در مورد حل مسائل منطقه ارج می نهیم.

امیر کویت تاکید کرد: ایران همواره روابطی مبتنی بر احترام متقابل و دوستانه با کشورهای منطقه داشته و هیچ موقع طمعی به کشوری نداشته است. وی افزود: تاکید می کنم هیچ شائبه ای در روابط خوب ما با ایران وجود ندارد.