آرشیو یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۲۵۳۱
سیاسی
۲

سخنگوی شورای نگهبان:

تشکیل کمیته صیانت از آرای انتخاباتی قانونی نیست

گروه سیاسی: سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بحث تشکیل کمیته صیانت از آرا که از سوی برخی از گروه های سیاسی مطرح شده، تشکیل هر نهاد جدید را نیازمند تصویب قانون دانست و گفت: تشکیل و ایجاد این کمیته ها خلاف قانون است.

به گزارش ایسنا، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری به سوالات مطرح شده درباره چگونگی رسیدگی شورای نگهبان به صلاحیت کاندیداها پاسخ داد و اظهار کرد: در این رابطه شکایات افراد مورد بررسی قرار گرفته و رسیدگی شده است و به نظر ما هیچ نیازی برای ابراز نگرانی در این گونه موارد وجود ندارد و شورای نگهبان با رعایت بی طرفی وظایف خود را انجام می دهد.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه با بیان این که هیات نظارت بر انتخابات خارج از کشور نیز تشکیل شده است، درباره رایانه ای برگزار کردن انتخابات پیش رو گفت: در نهایت به این نتیجه رسیده ایم که در 3 مرحله ثبت نام، ثبت کدملی و تجمیع آراء، انتخابات به صورت رایانه ای برگزار شود.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین 46 میلیون و 200هزار نفر را واجد شرایط رای دادن دانست و افزود: ثبت نام داوطلبان انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در یکی دو روز گذشته به پایان رسید و همان طور که پیش از این اعلام شد در 2 حوزه تهران و گلستان انتخابات میاندوره ای خبرگان را داریم و در 6 حوزه انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت.

سخنگوی شورای نگهبان درباره زمان بندی امور در مورد انتخابات ریاست جمهوری هم گفت: شورای نگهبان فرصتی 5 روزه از 20 تا 24 اردیبهشت ماه برای بررسی صلاحیت ها دارد و در صورت اعتراض فرصتی 5 روزه از 25 تا 29 اردیبهشت ماه برای بررسی صلاحیت ها دارد و در نهایت 30 اردیبهشت اسامی اعلام می شود.