آرشیو یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۲۵۳۱
سیاسی
۲

پس از 4 سال صورت گرفت

اعتراف خاتمی: بی تدبیری کردیم

جام جم آنلاین: سیدمحمد خاتمی، رئیس جمهور سابق و رئیس دولت اصلاحات در تازه ترین اظهارات خود در جمع حامیانش، به بی تدبیری اصلاح طلبان در دوره گذشته اعتراف و اظهار کرد: ملت ما در لحظات مختلف از جمله خرداد 76 برخلاف انتظار واقعه ای را آفریده که برای تاریخ و جهان غیرمنتظره بوده است.

به گزارش بنیاد باران، خاتمی در جمع نمایندگان ستادهای انتخاباتی خود در سراسر کشور در توضیح بی تدبیری اصلاح طلبان، به تقسیم شدن حدود 18 میلیون رای بین کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: این آرا گرچه متعلق به یک تفکر و گرایش بود، ولی با تقسیم شدن آن کسانی انتخاب شدند که با این تفکر نا سازگار بودند.

خاتمی تصریح کرد: من گله نمی کنم، ولی برخی دوستان چطور حالاانتظار دارند که همه ایده آل های اصلاح طلبی یک شبه تحقق یابد؟ مگر ما در 8 سال چقدر توانستیم ایده هایمان را تحقق ببخشیم؟ مگر همه سراغ من نمی آمدند و می گفتند که ما هیچ چیز نمی خواهیم و فقط می خواهیم که مملکت از این وضع بیرون بیاید و فقط تغییر ایجاد کنید؟ رئیس دولت اصلاحات افزود: البته فقط تغییر کافی نیست؛ تغییر باید بگونه ای باشد که حرکت ما را در مسیری که قبول داریم تسهیل کند، ولی ایده آلی و توهمی فکر نکنیم، هرکسی که به صحنه بیاید، ما به صد در صد اهدافمان نمی رسیم. من همین الان بگویم که اگر مردم فکر می کنند هر حکومتی، ولو پیامبر اکرم(ص) در راس آن باشد، می آید و یک شبه مشکلات را حل می کند، اشتباه می کنند. خاتمی ادامه داد:من هشدار می دهم که چه این دولت تداوم یابد و چه دولت جدید بیاید، سال آینده تورم و مشکلات جامعه از چیزی که الان هست بیشتر است.