آرشیو یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۶۶۷۶
سیاسی
۳

وزیر ارشاد: دولت نهم، بهار فعالیت های فرهنگی طی 30 سال گذشته است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت نهم، بهار فعالیت های فرهنگی و قرآنی در طول 30 سال انقلاب اسلامی است.

به گزارش فارس به نقل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، محمدحسین صفارهرندی اظهار داشت: اصفهان در زمینه فعالیت فرهنگی و قرآنی منتظر مساعدت های دولت نیست و به صورت خودجوش و مردمی این فعالیت ها در این استان شکل می گیرد.

وی تشکل های قرآنی و کانون های مساجد را بهترین مکان برای فرهنگ سازی صحیح در جامعه خواند و تصریح کرد: تشکل های قرآنی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد بهترین مکان برای فرهنگ سازی صحیح در جامعه است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تلاش های زیادی برای رفع مهجوریت از مسجد و قرآن صورت گرفته و این موضوع از حمایت های اولیه دولت بوده است. وی ارشاد و قرآن را ملازم هم دانست و خاطرنشان کرد: مساجد شاخص ترین مکان برای پیوند فرهنگ و قرآن و مکانی برای ترویج اندیشه های خدایی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در اوایل دهه 70 را در راستای مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن برشمرد.

وی با بیان اینکه سلاح دشمن در حال حاضر انحراف اندیشه های ناب و معارف اهل بیت (علیه السلام) است، گفت: آموزش و پرورش می تواند حامل اصلی امر قرآن باشد اما متاسفانه در توسعه، آموزش های قرآنی نادیده گرفته شده است.