آرشیو یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۲۵۳۱
حوادث
۱۹

افزایش قتل ها با چاقو

گروه حوادث: معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا از افزایش11 درصدی قتل در سال گذشته خبر داد و گفت: استفاده از چاقوهای نامتعارف همچنان یکی از دغدغه های پلیس در ارتکاب جرایم است.

به گزارش «جام جم» سرهنگ مصطفی رجبی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی ناجا روز گذشته با اشاره به این موضوع در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته42 درصد از قتل ها با استفاده از سلاح سرد و چاقوهای نامتعارف که همچنان براحتی خرید و فروش می شود بوده است که در این ارتباط امیدواریم لایحه ممنوعیت خرید، فروش و حمل چاقوهای نامتعارف از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد. رجبی با اشاره به این که سال گذشته 23 درصد مقتولان زن بوده اند، افزود: قتل زن توسط شوهر در سال 87 نسبت به سال 86 کاهش داشته است و قتل مرد توسط زن تفاوتی با سال 86 نداشته است.

وی تصریح کرد: براساس تحقیقات کارشناسی و میدانی از سوی پلیس آگاهی ناجا، میانگین سنی عاملان قتل همانند سال 86 در سال 87 بین 20 تا 30 سال بوده است. معاون پلیس آگاهی ناجا با اشاره به کاهش 15 درصدی سرقت های مسلحانه در سال گذشته، گفت: 10 نفر از سارقان مسلح بانک در عملیات پلیس به هلاکت رسیده اند و 20 باند از سارقان مسلح نیز از سوی تیم های تخصصی پلیس آگاهی شناسایی و متلاشی شده اند. وی تصریح کرد: در ارتباط با آدم ربایی نیز با کاهش 6 درصدی روبه رو بوده ایم و عمده آدم ربایی ها در ارتباط با اختلافات مالی و بخصوص خرید و فروش موادمخدر در استان های شرقی کشور بوده است. وی اضافه کرد: سال گذشته 99 درصد آدم ربایی ها به کشف انجامید و امسال سعی خواهیم کرد آن را تا میزان صد درصد ارتقاء دهیم.