آرشیو یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۲۵۳۱
صفحه آخر
۲۰
اتفاق روز

تاخیر 20 ساعتی هواپیما مدیرعامل را به کلانتری کشاند

بهمن موسوی

در اتفاقی نادر که شاید صنعت هوانوردی ایران کمتر نظیرش را دیده باشد، اعتراض دنباله دار مسافران یک پرواز که 20 ساعت انتظار و سرگردانی زجرآور را در کلمبو پایتخت سریلانکا تحمل کرده بودند، سرانجام پای مدیرعامل شرکت هواپیمایی <ف.الف> که متعلق به یک سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی کشور است را به کلانتری باز کرد. ماجرا از این قرار است که ده ها زن و مرد و کودک ایرانی 16 فروردین ماه امسال در فرودگاه کلمبو بدون هیچ گونه آب و غذا و تسهیلات 20 ساعت سرگردان ماندند تا پروازی که قرار بود، ساعت 3 عصر انجام شود، ساعت 10 صبح روز بعد صورت گیرد و خوشی گردش و تفریح تعطیلات نوروز از دماغ همه در آید.

با وجود این، مسافران هواپیمای اردنی چارتر شده توسط شرکت <ف.الف>، مانند دیگر مسافران پروازهای تاخیری نبودند که هر بلایی به سرشان آمد را با چند غرغر و بد و بیراه بی خیال شوند و در مشغله روزانه حتی یاد آن خاطره تلخ سرگردانی نیفتند.

این بار ماجرا فرق می کرد. چرا که مسافران هنگام رسیدن به فرودگاه امام (ره) آنقدر از هواپیما پیاده نشدند تا با خواهش حراست فرودگاه و سازمان هواپیمایی کشوری و سرانجام نماینده شرکت متخلف و در برابر درج آگهی عذرخواهی در جراید و دریافت غرامت، هواپیما راترک کنند. اکنون هم که 10 روز آن ماجرا گذشته، آن مسافران از احقاق حقوق خود دست نکشیدند و دیروز با تجمع مقابل دفتر آن شرکت در تهران خواستار عمل به تعهدات داخل هواپیما شدند.

اما ظاهرا مذاکرات آنقدر به جایی نرسیده که کار به پلیس 110 و سرانجام احضار مدیر عامل این شرکت به کلانتری کشیده است.

مسافران می گویند تا زمانی که شرکت در جراید رسما از اتفاقی که افتاده عذرخواهی نکند، از تجمعات خود دست نمی کشند...

ظاهرا وضعیت حقوق مصرف کننده و شهروندی آنقدر وخیم شده که کار دارد به جاهای باریک می کشد. شاید بهتر باشد مدیران ارشد بخش هواپیمایی کشور با حساسیت و دقت بیشتری این گونه رویدادها را پیگیری کنند و با مجازات مدیران متخلف مانع از رسیدن کار به جاهای باریک شوند.بخصوص در بخش شرکت های هواپیمایی که تاخیر جزو جدایی ناپذیر فعالیتشان شده است؟!