آرشیو یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۲۵۳۱
صفحه آخر
۲۰

از دور از نزدیک

رکورد فلفل هندی

ایسنا: نمایندگان کتاب رکوردهای گینس اعلام کردند: یک زن هندی در مدت 2 دقیقه با مالیدن 51 فلفل قرمز به چشمانش و سپس بلعیدن این فلفل ها رکورد جدیدی به نام خود در جهان ثبت کرد. این زن آناندیتا دوتاتامولی نام دارد. او 28 ساله و اهل ایالت آسام هند است. خوردن فلفل در بیشتر ایالات و مناطق هند، عادی و معمولی بوده و مردم برای درمان عفونت های معده و مشکلات شکمی، آن را جداگانه یا همراه با غذا صرف می کنند.علاوه بر این، ساکنان شبه قاره هندوستان، بهترین راه مقابله با کرختی و سستی فصلی را در تابستان خوردن همین فلفل های قرمز می دادند. این در حالی است که فلفل های قرمز که در هندوستان به عمل می آید حدود یک میلیون بار از فلفل های قرمز عادی تندتر است. این زن در مصاحبه های خود گفت، از 3 سالگی به خوردن فلفل قرمز عادت داشته به همین دلیل چنین کاری برایش مثل آب خوردن بوده است.

گلوله لای زخم

ایسنا: یک زن آلبانیایی بدون آن که خودش خبر داشته باشد، 12 سال از عمر خود را در حالی طی کرد که یک گلوله 8/2 سانتی در استخوان گونه اش بود. میرکه روشاج، زن آلبانیایی در مصاحبه خود به رسانه های محلی آلبانی گفت: سال 1997 میلادی زمانی که در اتاق خوابم استراحت می کردم، یک گلوله با گذشتن از پنجره اتاق به صورتم برخورد و مرا مجروح کرد. پس از آن به بیمارستان منتقل شدم و پزشکان مطمئن از این که گلوله از صورتم خارج شده، تنها جراحتم را پانسمان کردند.

وی که به علت تیراندازی هیچ اشاره ای نکرده است، افزود: در این 12 سال مدام دچار سردرد و سرگیجه می شدم که در نهایت برای درمان به بیمارستان مراجعه کردم و در کمال تعجب پس از عکسبرداری از ناحیه سر، پزشکان متوجه شدند یک گلوله 8/2 سانتی متری درست زیر استخوان گونه ام وجود دارد. این همان گلوله سال 1997 بود که....