آرشیو یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۴۱۸۲
داخلی
۳

دبیر کمیته مهندسین جبهه متحد اصولگرایان تشریح کرد

رشد قابل ملاحظه شاخص های کلان اقتصادی

گروه سیاسی- دبیر کمیته مهندسین جبهه متحد اصولگرایان تاکید کرد: شاخص های کلان اقتصادی کشور طی فعالیت دولت نهم با رشد قابل ملاحظه ای همراه بوده است به طوری که بسیاری از اهداف برنامه چهارم توسعه برای اولین بار در اجرای برنامه های توسعه ای کشور تحقق یافته است.

هادی غلام زاده در گفت وگو با «ایران» با اشاره به رشد 20 درصدی تولید ناخالص داخلی گفت: این شاخص طی فعالیت 3 ساله دولت نهم نسبت به عملکرد دولت هشتم از 398 هزار میلیارد ریال در سال، 83 به 477 هزار میلیارد ریال در سال 86 رسیده است.عضو شورای مرکزی جمعیت آبادگران عدالتخواه افزود: افزایش طرح های عمرانی بویژه در مناطق محروم از ویژگی های لوایح بودجه دولت نهم بوده است به طوری که سهم اعتبارات عمرانی در بودجه عمومی دولت با 3 درصد رشد از 29 درصد در سال 83 به 32 درصد در سال 86 رسید.

غلام زاده خاطرنشان کرد: بر اثر بهبود شاخص هایی همچون امنیت سرمایه گذاری، ثبات در تصمیم گیری های کلان اقتصادی به وجود آمده رشد درخواست سرمایه گذاری خارجی در کشور در سال 86 نسبت به سال 83 حاکی از رشد 4‎/5 برابری است و از 2‎/7 میلیارد دلار در سال 83 به 12‎/89 میلیارد دلار در سال 86 رسیده است. وی افزود: سرمایه گذاری خارجی وارد شده به کشور نیز در سال 83 در حدود 300 میلیون دلار بوده که این رقم در سال 86 با دو برابر افزایش به 684 میلیون دلار رسیده است.

دبیر کمیته مهندسین جبهه متحد اصولگرایان در ادامه از تحقق رشد صادرات غیرنفتی بیش از اهداف برنامه چهارم توسعه به عنوان یکی از موفقیت های برجسته دولت نهم در بخش اقتصادی یاد کرد که در طول برنامه های اول، دوم و سوم هیچ گاه دولت ها موفق به انجام آن نشده اند. وی در این باره گفت: میزان ارزشی صادرات غیرنفتی در سال 86 با دو برابر افزایش نسبت به سال 83 از 6‎/847 میلیارد دلار به 15‎/312 میلیارد دلار رسید.