آرشیو یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۶۶۷۶
شهرستان ها
۱۶

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری مرکزی:مراکز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری به دستگاه بارکد خوان مجهز می شوند

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات استانداری مرکزی گفت: تمام شعب اخذ رای در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی تا پیش از زمان اخذ رای به دستگاه بارکد خوان مجهز خواهند شد.

محمد کردی در گفتگو با فارس در اراک افزود: در انتخابات گذشته، ثبت کد ملی 10 رقمی شرکت کنندگان در انتخابات به صورت دستی به انجام می رسید که به منظور سرعت بخشیدن به روند برگزاری انتخابات و کاهش خطا در وارد کردن اعداد از دستگاه بارکد خوان در شعب اخذ رای استفاده خواهد شد.

وی اظهار داشت: در انتخابات آتی ریاست جمهوری، در 20 نقطه استان مرکزی به صورت الکترونیکی ساماندهی خواهد شد تا با استفاده از اطلاعات دوره گذشته افراد مورد نیاز و نیز محل شعب اخذ رای برای دریافت آرای مردم آماده سازی شود.

این مسئول با اشاره به اینکه اطلاعات تمام عوامل حاضر در انتخابات ریاست جمهوری ویرایش شده است، گفت: انتظار می رود عوامل و نیروهای اجرایی انتخابات ریاست جمهوری تا 80 درصد بدون تغییر باشد و این نیروها کار اجرایی انتخابات را بر عهده بگیرند.

کردی اضافه کرد: روند برگزاری انتخابات تا مرحله شمارش آرا به صورت رایانه ای خواهد بود ولی شمارش آرا به صورت دستی خواهد بود.

مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات استانداری مرکزی گفت: برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات ریاست جمهوری در استان، کمیته های IT در فرمانداری های استان با هدف آماده سازی و تدارک مقدمات برگزاری انتخابات و نیز ارائه آموزش به نیروهای اپراتور و تهیه بانک های اطلاعاتی فعال شده است و تا 15 اردیبهشت ماه فعالیت رسمی خود را آغاز خواهند کرد.