آرشیو یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۲۵۳۱
ایران
۱۵

برای آشنایی با رفتارهای پرخطر و پرهیز از آنها

دانش آموزان اصفهان مربی سلامت کم دارند

اصفهان - خبرنگار جام جم: آموزش و پرورش استان اصفهان با 7 هزار واحد آموزشی و 850 هزار دانش آموز، تنها 250 مربی بهداشت رسمی دارد.

مسوول بهداشت مدارس آموزش و پرورش استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: جمعیت دانش آموزی اصفهان برای رفع نیازهای خود در راستای سلامت و بهداشت به 700 مربی بهداشت و مراقب سلامت نیاز دارد.

سعید باقری با اشاره به این که دانش آموزان روستایی تحت پوشش مراکز بهداشتی، درمانی و بهیاری ها هستند، افزود: در مدارس استان اصفهان براساس استاندارد هر 750 دانش آموز به یک مربی بهداشت 30 ساعته نیاز دارند.

وی با بیان این که امسال برای جبران این کمبود در مدارس تنها 125 نیروی بهداشت کار به صورت قرارداد سه ماهه استخدام شده اند، تصریح کرد: با توجه به مشکل کمبود مربیان بهداشت در مدارس استان اصفهان، هر ساله نیز حدود 20 مربی بهداشت رسمی بازنشسته می شوند و با گذشت زمان این مشکل ملموس تر جلوه می کند. وی افزود: در اجرای طرح بسیج سلامت که با تعامل 14 نهاد و ارگان و به صورت ابتکاری در استان اصفهان انجام می شود، پیشگیری از 7 رفتار پرخطر در بین دانش آموزان بررسی و عملیاتی می شود. وی اضافه کرد: پیشگیری از تغذیه نامناسب در مقطع ابتدایی، پیشگیری از کم تحرکی، حوادث و سوانح و دخانیات در مقطع راهنمایی و پیشگیری از اعتیاد، خشونت، ایدز و رفتارهای پرخطر با رعایت بهداشت محیط در مقطع متوسطه از محورهای این طرح است.