آرشیو یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۲۵۳۱
فرهنگ و هنر
۱۶

جنایت واقعی در یک رمان معروف

گروه فرهنگ و هنر: 150 سال پیش، بسیاری از پژوهشگران و منتقدان از کنار جنایت وحشتناکی که در رمان «اولیور توئیست» به رشته تحریر درآمد، بسادگی گذشتند و به فکرشان نرسید که این جریان ممکن است بر اساس یک جنایت واقعی نوشته شده باشد.

به گزارش فارس، نانسی یکی از شخصیت های منفی رمان اولیور توئیست در بخشی از این کتاب در رختخوابش به وسیله افرادی و با ضربه های متعدد چوبدستی و چاقو به قتل می رسد.

ربکا گاور، نویسنده و محقق دانشگاه آکسفورد این موضوع را فاش کرد که چارلز دیکنز جریان قتل نانسی در رمان اولیور توئیست را با الهام از مدلی واقعی از معروف ترین و خشن ترین قتل های قرن 19 به رشته تحریر درآورده است.

وی در این باره می گوید: البته در این زمینه مباحث ضد و نقیضی مطرح می شود. عده ای معتقدند: دیکنز این جنایت را بر اساس جریان واقعی به رمانش اضافه کرده و عده ای معتقدند جنایت پس از آنچه دیکنز در اثرش نوشته، اتفاق افتاده است. با وجود این، شواهدی وجود دارد که گفتار اول را مورد تائید قرار می دهد.

الیزا گریمود که دیکنز صحنه قتل نانسی را از جریان قتل دلخراش او الهام گرفته، یکی از معروف ترین مقتولان تاریخ در دوره ویکتوریاست