آرشیو سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۴۱۸۴
ایران زمین
۱۹

نرخ جدید کرایه تاکسی در سنندج اعلام شد

سنندج- خبرنگار«ایران»: نرخ های جدید کرایه تاکسی در شهر سنندج پس از سه سال تغییر کرد. محمدزاهد مرغوبی رئیس سازمان تاکسیرانی شهر سنندج اظهار داشت: از سال 85 به دلیل برخی ناهماهنگی ها نرخ های کرایه تاکسی در شهرسنندج تغییر نمی کرد که درسال جاری و پس از برگزاری جلساتی میان متولیان امر نرخ های جدید به تصویب رسید.

مرغوبی ادامه داد: نرخ های جدید کرایه تاکسی در شهر سنندج که به صورت کارشناسی و براساس مسافت ها تعیین شده اند ازیک هزارریال تا 2 هزار ریال متغیر است.

وی عنوان کرد: البته تا قبل از اعلام این نرخ ها رانندگان تاکسی، خود نرخ ها را در مسیرهای مختلف افزایش داده بودند و در واقع این نرخ های جدید به نوعی تثبیت و قانونمند کردن نرخ های مذکور است.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهر سنندج دررابطه با راه های برخورد سازمان با این موضوع بیان داشت: با توجه به افزایش نرخ تورم طی سال های گذشته در کشور وافزایش قیمت ها، رانندگان تاکسی به دلیل عدم افزایش نرخ کرایه ازمظلوم ترین اقشاراجتماعی بوده اند وعامل اصلی بروزاین مسئله ناهماهنگی متولیان ذیربط برای تعیین نرخ های کارشناسی بود.

وی بیان داشت:سازمان به منظورنظارت برعملکرد تاکسیرانان با گشت های بازرسی به صورت مستمر در نقاط مختلف شهر حضوردارند و با متخلفان برخورد قانونی می کنند.

مرغوبی گفت: سازمان تاکسیرانی هم اکنون که نرخ های جدید را اعلام و به اطلاع عموم رسانده است، نیازمند همکاری و تعامل مثبت مردم است تا جلوی سوء استفاده سودجویان گرفته شود.

وی دررابطه با طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی درسنندج عنوان کرد: این طرح در شهرسنندج به دلایل مختلف همانند سایرنقاط کشور موفقیت آمیز نبوده است.