آرشیو چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۲۵۳۴
رسانه
۳

با تولید یک سریال در شبکه یک سیما صورت می گیرد

روایت جنگ در «شب هزار و یکم»

گروه رسانه: دانیال حکیمی، علیرضا خمسه و مهشید افشارزاده بازیگران اصلی سریال «شب هزار و یکم» هستند. این سریال را علی بهادر به سفارش گروه حماسه و دفاع مقدس برای پخش از شبکه یک سیما کارگردانی می کند.

فیلمنامه شب هزار و یکم با محوریت دفاع مقدس توسط محمد هادی کریمی نوشته شده است. شخصیت اصلی فیلمنامه شب هزار و یکم، دکتر روان شناسی به نام سعید موهبتی است که همراه همسرش لیلاو تنها دخترش سارا زندگی خوبی را می گذرانند، اما دختری که از جنوب آمده آرامش زندگی آنها را برهم می زند.

نقش دکتر موهبتی را دانیال حکیمی بازی می کند و ایفاگر نقش لیلا، مهشید افشارزاده است. در این سریال علیرضا خمسه هم نقش دکتر فرنور را بازی می کند.

تصویربرداری سریال شب هزار و یکم سال گذشته در اهواز و در یک آسایشگاه جانبازان آغاز شد و گروه سازنده بعد از گرفتن سکانس های مربوط به آسایشگاه به تهران آمدند و سکانس های جنگی فیلمنامه را که در فلاش بک شخصیت های داستان اتفاق می افتد در شهرک سینمایی دفاع مقدس تصویربرداری کردند. تاکنون حدود 70 درصد از فیلمنامه مقابل دوربین رفته است و تصویربرداری در تهران همچنان ادامه دارد.

سریال شب هزار و یکم را علی لدنی در13قسمت تهیه می کند. سپیده گلچین، شیوا بلوریان، آرام جعفری، نادیا دلدار گلچین، کیومرث ملک مطیعی، عباس امیری، محمد فیلی، فخرالدین صدیق شریف، اسماعیل سلطانیان، یوسف مرادیان، پویا امینی، مینا جعفرزاده، شهرام پوراسد، میلاد کی مرام، شیوا خنیاگر و نعیمه نظام دوست از دیگر بازیگران سریال هستند.

از دیگر عوامل این مجموعه می توان به مدیر تولید: فرشته مهدی زاده، طراح صحنه و لباس: ژیلامهرجویی، طراح گریم: محمد قومی، صدابردار: بهروز عابدینی، دستیار اول کارگردان ومدیربرنامه ریزی: داریوش جهانگیری، تدوین: شیرین وحیدی، عکاس: امیر دباغیان و جلوهای ویژه: داوود رسولیان اشاره کرد.