آرشیو شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۱۷۷۴
خبر
۶

مدارس ابتدایی در روزهای پنجشنبه تعطیل می شوند

دنیای اقتصاد-به گفته معاون آموزش و نوآوری وزارت آموزش و پرورش، در صورت تصویب شورای عالی آموزش، مدارس ابتدایی در روزهای پنج شنبه تعطیل می شود. وی استدلال می کند که مقطع ابتدایی یکی از مقاطع حساس تحصیلی است که دانش آموزان علاوه بر یادگیری مطالب درسی، باید اجتماع پذیری را نیز بیاموزند.

مدارس ابتدایی پنج شنبه ها تعطیل می شود

معاون آموزش و نوآوری وزارت آموزش و پرورش گفت: در صورت تصویب شورای عالی آموزش، مدارس ابتدایی در روزهای پنج شنبه تعطیل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس رهی عصر پنج شنبه در جمع فرهنگیان استان کرمان گفت: مقطع ابتدایی یکی از مقاطع حساس تحصیلی است که دانش آموزان علاوه بر یادگیری مطالب درسی باید اجتماع پذیری را نیز بیاموزند. وی تصریح کرد: اگر شورای عالی آموزش و پرورش تصویب کند، روزهای پنج شنبه برای مقطع ابتدایی تعطیل خواهد شد. رهی افزود: در این مقطع دانش آموزان زود خسته می شوند و باید بیشتر اوقات این افراد با خانواده ها سپری شود و از لحاظ تغذیه و بهداشت به دانش آموزان توجه بیشتری شود. وی اضافه کرد: یکی دیگر از دلایل این پیشنهاد بار سنگین کار معلمان در مقطع ابتدایی در مقایسه با دیگر مقاطع تحصیلی است. رهی با اشاره به زیاد بودن تعداد کتاب های درسی و همچنین حجیم بودن کتب خاطرنشان کرد: باید در این مقطع اعتماد به نفس و پژوهش محوری، مهارت حل مساله و شناخت هویت را در بین دانش آموزان تقویت کنیم. وی افزود: روش های آموزشی در این مقطع نیز باید تابع سبک های آموزشی باشند.