آرشیو شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۱۷۷۴
بورس کالا
۱۴
دنیای فلز

افزایش 5درصدی تعرفه واردات به امارات برای میلگرد ساختمان صورت گرفت

دست اندرکاران بازار می گویند که دولت امارات از 15 فوریه امسال 5 درصد تعرفه گمرکی برای واردات میلگرد ساختمانی در نظر گرفته است که 20 تا 25 دلار در هر تن هزینه اضافی برای واردات میلگرد به همراه خواهد داشت.

هدف از این تعرفه حمایت از تولیدکنندگان داخلی و کنترل عرضه مازاد در بازار داخلی است.

اکثر دست اندرکاران بازار از این اقدام امارات حمایت کرده و معتقدند که موجب ثبات در بازار خواهد شد.تاجری می گوید این اقدام مثبت موجب تقویت تولیدکنندگان اماراتی گردیده و با خود ثبات به بازار خواهد آورد.

تاجر دیگری می گفت این حرکت مانع دلال بازی یا سوداگری گردیده و ایجاد ثبات در بازار نموده که عرضه کنندگان میلگرد داخلی از آن بهره مند خواهند شد.

در ماه مارس سال گذشته، امارات 5 درصد تعرفه گمرکی برای فولاد و سیمان را حذف کرد تا موجب رونق فعالیت ها و صنایع ساختمانی خود شود.

اما در ژوئیه سال 2008 با آغاز بحران اقتصادی جهانی، فعالیت های ساختمانی در امارات با رکود مواجه شده و بسیاری از پروژه های عمده به تاخیر افتاده یا لغو شدند و در نتیجه تقاضا، قیمت های فولاد کاهش پیدا کرد.

در ماه ژوئیه گذشته قیمت میلگرد وارداتی به امارات 1500 تا 1550 دلار در هر تن cfr رسید که آخرین قیمت این محصول برای تحویل در ماه آوریل امسال هر تن cfr خلیج فارس 430 تا 440 دلار گزارش شده است.