آرشیو شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۱۷۷۴
بازار دیجیتال
۲۶

Zune HD با نمایشگر چندلمسی و 32 گیگابایت حافظه داخلی

پس از انتشار شایعاتی در مورد نسخه جدید دستگاه همراه پخش موسیقی مایکروسافت موسوم به Zune HD، سرانجام جزئیات دقیق تر این محصول معرفی شد.

دستگاه Zune HD بر اساس امکانات داخلی و قابلیت های خود بزرگ ترین رقیب برای iPod touch اپل محسوب می شود. این محصول شامل نمایشگر چندلمسی می شود که کاربران به کمک آن می توانند در آن واحد دو یا چند نقطه از نمایشگر را لمس کرده و کارهای مختلف را با آن انجام دهند. این نمایشگر از نوع OLED است و شامل خروجی تلویزیون نیز می شود. دستگاه Zune HD در دو نسخه وارد بازار خواهد شد که هر کدام از آنها 16 و 32 گیگابایت حافظه داخلی را در خود جا داده اند.

این دستگاه قابلیت پشتیبانی از بازی های سه بعدی کنسول Xbox را دارد و تراشه باکیفیت Tegra شرکت Nvidia روی آن نصب شده است. از دیگر امکاناتی که در این دستگاه همراه به کار رفته، مرورگر اینترنتی آن است که امکان جست وجوهای اینترنتی را برای کاربران آسان می کند. این طور که اعلام شده، مرورگر این محصول Internet Explorer نیست و سیستم عامل آن هم ویندوز موبایل نخواهد بود. گزارش های رسیده حاکی از آن است که این محصول احتمالادر پاییز و در ماه سپتامبر وارد کانادا، بریتانیا و فرانسه خواهد شد.