آرشیو شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۸۸، شماره ۱۷۷۴
استان ها
۲۴

معاون عمرانی استاندار خوزستان:معادن متخلف در زمینه نحوه انتقال بار تعطیل می شوند

اهواز – خبرنگاردنیای اقتصاد: معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: معادنی که در زمینه نحوه انتقال بار تخلف کنند، به مدت 45 روز یا دائم تعطیل خواهند شد.

طباطبایی در نشست کمیته ایمنی راه ها با بیان این مطلب گفت: براساس گزارش دریافتی از تخلفات 8 کارخانه سنگ شکن وبا توجه به اینکه پیش از این معدنداران توسط سازمان صنایع و معادن خوزستان نسبت به آسیب ها و زیان های وارده ناشی از اضافه تناژ کامیون ها به جاده و افزایش تصادفات توجیه شده اند، معادن در صورت تخلف برای بار اول به مدت 45 روز و در تخلفات بعدی به صورت دائم تعطیل می شوند.

وی علت این برخورد را ارتباط مستقیم اضافه تناژ کامیون ها با تخریب و ناایمن شدن راه ها و افزایش میزان تصادفات و تلفات عنوان کرد.

طباطبایی از تلاش های پلیس راه خوزستان به عنوان خط مقدم مبارزه با تخلفات اضافه بار تقدیر کرده و خاطر نشان کرد: به منظور آگاهی بیشتر رانندگان و معدنداران با زیان های وارده به راه ها و اموال عمومی، ضروری است که اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی انجام شود که به زودی همایش هایی نیز با همین عنوان در این راستا برگزار خواهد شد.

مدیرکل حمل ونقل و پایانه های خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: تخلفات اضافه بار در خوزستان در سال 87 نسبت به سال 86 حدود 33 درصد کاهش داشته و از 7هزار و 615 فقره تخلف در سال 86 به 5 هزار و40 مورد در سال 87 رسیده است.

دغاغله عمده ترین دلایل این کاهش را مصوب شدن حمل مصالح ساختمانی به صورت بارنامه ای و استقرار شرکت های حمل ونقل در مسیر این کانون ها، افزایش نرخ جریمه های اضافه بار و توقیف کامیون ها و همچنین اعمال قانون و برخورد شدید پلیس راه دانست.

رییس پلیس راه های خوزستان نیز در این جلسه تعطیلی معادن متخلف را برای جلوگیری از این گونه تخلفات راهکار مناسبی دانست.

چگنی زاده گفت: به دلیل این که بیشتر کامیون ها در شب تردد می کنند، از این رو در برخورد پلیس راه با متخلفین خدشه ایجاد می شود، بنابراین راه مناسب تر شناسایی منشا این تخلفات و مقابله با آن است.