آرشیو چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۴۲
اخبار اقتصادی
۴

کاهش 42 درصدی قیمت مسکن در دوبی

موسسه تحقیقاتی «کولیرز سی آرئی» در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد قیمت مسکن در دوبی طی 6 ماه اخیر کاهشی 42 درصدی را پذیرا بوده و روند نزولی قیمتها همچنان ادامه دارد.

به گزارش فرانس پرس، پیش بینی می شود افزایش عرضه و کاهش تقاضا موجب کاهش بیشتر قیمت مسکن در دوبی طی ماه های آینده شود. علی رغم کاهش شدید تولید مسکن در دوبی، افت چشمگیر تقاضا موجب وجود مازاد عرضه در بازار شده و این مسئله نقش مهمی در کاهش قیمت مسکن داشته است.

براساس این گزارش، رکود بخش مسکن دوبی تا پایان سال 2009 ادامه خواهد داشت و خیلی بعید است که بازار مسکن دوبی تا پیش از سه ماه دوم 2010 به ثبات برسد.

شایان ذکر است از اواسط سال 2008 تاکنون تعداد زیادی از فرصتهای شغلی بخش مسکن دوبی از بین رفته است. نرخ اجاره بها نیز در دوبی کاهش داشته و اجاره واحدهای مرکز تجاری دوبی بیش از 15 درصد کاهش داشته است. البته اجاره بها در برخی مناطق نیز مثل نیو دوبی بیش از 45 درصد کاهش داشته است.

استقراض دو میلیارد دلاری بزرگترین شرکت هواپیمایی آسیا

بحران و رکود اقتصادی، بزرگترین شرکت هواپیمایی آسیا را وادار به استقراض چند میلیارد دلاری کرد.به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره شرکت هواپیمایی ژاپن اعلام کرد از بانک توسعه این کشور وام دو میلیارد دلاری درخواست کرده است. علت این درخواست، کاهش تقاضا برای پروازهای بین المللی شرکت هواپیمایی «ژاپن ایرلاینز» بوده که ناشی از بحران اقتصادی جاری است. شرکت هواپیمایی ژاپن بزرگ شرکت هواپیمایی آسیا از نظر میزان جابجایی مسافر است. به گفته مسئولان این شرکت، شمار مسافران خطوط هوایی این شرکت در ماه فوریه امسال در مقایسه با سال گذشته، شانزده درصد کاهش یافت.