آرشیو چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۴۲
صفحه آخر
۱۶

دعوت طالبان پاکستان از بن لادن برای استقرار در دره سوات

حکومت خودمختار طالبان در «سوات» پاکستان اعلام کرد اسامه بن لادن می تواند در این منطقه مستقر شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، «مسلم خان»، سخنگوی حکومت خودمختار طالبان پاکستان مستقر در سوات، اظهار داشت: اسامه بن لادن، رهبر القاعده، می تواند به سوات بیاید و در هر نقطه ای از دره سوات مستقر شود. وی در گفت وگو با آسوشیتدپرس افزود: ما به آنها کمک می کنیم و از آنها محافظت خواهیم کرد.

دولت پاکستان واکنش تندی نسبت به اظهارات مسلم خان داشته است. «قمر زمان کابرا»، وزیر اطلاعات پاکستان خاطرنشان ساخت: ما باید دوباره علیه طالبان به عملیات ادامه دهیم. ما باید دوباره به زور متوسل شویم.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی افزود: مسلما ما این اظهارات را محکوم می کنیم، زیرا ما در جنگ با تروریست های القاعده و طالبان هستیم.

مسلم خان در ادامه سخنان خود گفت: در صورت خارج نشدن نیروهای ناتو و آمریکا از افغانستان، طالبان پاکستان به کمک طالبان افغانستان خواهد رفت.

خبرگزاری فارس نیز گزارش داد، نمایندگان مجلس سنای پاکستان توافقنامه اخیر «آصف علی زرداری»، رئیس جمهور پاکستان، با تروریست های طالبان این کشور بر سر دره سوات را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

«الطاف حسین» رهبر «جنبش ملی متحده» پاکستان هم، در جمع علما و روحانیون فرقه های اسلامی در کراچی گفت: جنبش ملی متحده مخالف شریعت اسلامی نیست، بلکه مخالف شریعت طالبان است، علما و روحانیون همه فرقه های اسلامی باید علیه طالبانیسم نقش خود را ایفا کنند.

شبه نظامیان طالبان بیش از دو سال در راستای برقراری سیستمی جدید در دره سوات، این منطقه را به آشوب کشیده بودند.

البته در این میان، کارشناسان معتقدند برخی سیاست های نادرست دولت و دخالت های آمریکا در این زمینه، به گسترش ناامنی ها در دره سوات دامن زده است.