آرشیو شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۴۴
شهرستان ها
۱۱

کاهش 45درصد قیمت مسکن در هرمزگان

بندرعباس- خبرنگارکیهان:

معاون عمرانی استانداری هرمزگان گفت: تسهیلات دولتی مسکن در هرمزگان طی چند ماه اخیر 45درصد قیمت آن را کاهش داده است.

احمد صادقی در نخستین جلسه کار گروه مسکن و شهرسازی در سال88 افزود: دولت علاوه بر طرح مسکن مهر در استان هرمزگان اقدام به واگذاری مسکن از طریق اجاره به شرط تملیک کرده است.

وی اظهار داشت: عملکرد سازمان مسکن و شهرسازی هرمزگان عملکرد مطلوب و قابل قبولی بر متولیان امر مسکن است.

معاون عمرانی استانداری هرمزگان افزود: اکثر تعاونی های مسکن مهر از مرحله پیگیری و فنداسیون گذر کرده اند و این به معنای سیر سریع ساخت و سازهای موردنظر است. صادقی با بیان اینکه مدیریت مطلوب و پیگیری های مجدانه مسئولان باعث این پیشرفت در امر مسکن شده است، افزود: در سال87 کار گروه مسکن هرمزگان اقدام به برگزاری 32 جلسه و بررسی 60 دستور کار کرده است. وی اظهار داشت: از آغاز طرح مسکن مهر تاکنون 21 هزار و 132 پروانه احداث از شهرداری ها دریافت شده است.

معاون عمرانی استانداری هرمزگان افزود: 7هزار و 457 واحد از مراحل فنداسیون گذر کرده اند و 14هزار و 329 واحد دیگر نیز در حال پی ریزی هستند. صادقی اضافه کرد: 4هزار و 849 واحد نیز مرحله پی را پشت سر گذاشته و 313 واحد نیز در مرحله ساخت سقف قرار دارند.

معاون عمرانی استانداری هرمزگان افزود: در راستای اخذ تسهیلات از طریق تعاونی ها تاکنون 24هزار و 313 واحد به بانک های عامل معرفی شده اند که 18 و 219 فقره تسهیلات به متقاضیان برای ساخت واحدها واگذار شده است.