آرشیو شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۲۵۴۲
حوادث
۱۹

دستگیری کیف قاپ های حرفه ای

گروه حوادث: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ایلام موفق شدند 3 سارق جوان را که اقدام به کیف قاپی می کردند، دستگیر کنند.

گوهری، رئیس پلیس آگاهی استان ایلام درباره جزئیات دستگیری متهمان گفت: پس از دریافت چند گزارش درخصوص سرقت از شهروندان در محدوده خاصی از این شهرستان و باتوجه به این که تمام سرقت ها به صورت حرفه ای انجام می شد، گروهی باتجربه از کارآگاهان پلیس وارد عمل شدند و با جمع آوری اطلاعات اولیه، تلاش خود را برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کردند. در بررسی چند صحنه جرم از سوی کارآگاهان و کارشناسان، نکته قابل توجهی که نگاه کارآگاهان را به خود معطوف کرد، این بود که شیوه سارق یا سارقان در سرقت به یک شکل بوده است.

با توجه به این که شاکیان عنوان کردند کیف آنها بسیار ماهرانه و سریع به سرقت رفته، کارآگاهان متوجه شدند با سارقانی حرفه ای مواجه هستند و در حین رسیدگی به پرونده، گزارش های دیگری نیز مبنی بر این که چند فقره کیف قاپی به طور ناگهانی به وقوع پیوسته، دریافت شد که در این سرقت ها سارقان اموالی مثل تلفن همراه و پول های نقد را هدف قرار می دادند.

باتوجه به این که کارآگاهان یقین داشتند سارقان به فعالیت خود ادامه خواهند داد، چند واحد گشت مخفی در محدوده وقوع سرقت ها به صورت شبانه روزی اوضاع را کنترل کردند و سرانجام 3 جوان که به طرز مشکوکی با یک دستگاه خودرو در یکی از مناطق در حال گشتزنی بودند، توجه کارآگاهان را به خود جلب کردند و پس از تعقیب نامحسوس مظنونان، مشخص شد آنها همان سارقان مورد نظر هستند و هنگامی که قصد کیف قاپی مجدد داشتند، کاملاغافلگیرانه با کارآگاهان پلیس مواجه و همگی دستگیر شدند.

سارقان پس از انتقال به پلیس آگاهی و در بازجویی ها اعتراف کردند از مدت ها قبل کیف قاپی می کرده اند و با ترفند و سرعت بسیار ده ها فقره کیف را سرقت کرده اند. متهمان پس از تکمیل پرونده با صدور قرار روانه زندان شدند.