آرشیو سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۷۸۳
استان ها
۲۴

طرح جامع گردشگری جنگ با پیگیری استاندار خوزستان تدوین می شود

معاون عمرانی استاندار خوزستان:خوزستان می تواند قطب گردشگری خاورمیانه شود

اهواز – خبرنگار دنیای اقتصاد: استاندار خوزستان از ساخت اقامتگاه های ثابت در مناطق عملیاتی جنوب خبر داد.

حجازی در مراسم قدردانی از برگزارکنندگان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان خوزستان با بیان این مطلب گفت: در تلاش هستیم که با ساخت این اقامتگاه ها در مناطقی همچون چزابه، شلمچه، طلاییه، فتح المبین و قرارگاه دوکوهه محدودیت هایی که کاروان راهیان نور از لحاظ اقامت در این مناطق دارند، برطرف شود.

وی افزود: به دلیل همین محدودیت ها امسال تنها یک میلیون و 700 هزار نفر زائر در قالب کاروان راهیان نور به خوزستان سفر کردند.

حجازی با اشاره اینکه تمام استان ها برای سرمایه گذاری به منظور ساخت اقامتگاه در این مناطق اعلام آمادگی کرده اند، گفت: چنانچه نقشه، زمین و محل مناسب برای ساخت اقامتگاه مشخص شود، بر تعداد کاروان ها افزوده خواهد شد. وی تصریح کرد: ظرفیت های خوزستان در بحث گردشگری بسیار بالااست و پرداختن به این موضوع را نباید محدود به تعطیلات کنیم، بلکه حضور گردشگر داخلی و خارجی به این استان باید در همه ایام سال صورت بگیرد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان و رییس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی خوزستان نیز در ادامه این جلسه گفت: خوشبختانه شناسایی هر ساله نقاط ضعف و قوت و نیز چالش های استان در خصوص سفرهای نوروزی باعث شد که ضعف ها را کمتر و نقاط قوت این استان را بیشتر کنیم. طباطبایی تصریح کرد: مدیریت استان بر این اعتقاد بود که در مقوله گردشگری باید روی یک اساس علمی حرکت کنیم و بر همین اساس سازمان میراث فرهنگی استان طرح جامع گردشگری استان را در سال 86 با انجام فراخوان و به انتخاب مشاور پرداخت و قراردادهایی نیز منعقد کرد که در این راستا طرح جامع خوبی تهیه شد که در ستاد گردشگری نیز به تصویب رسید. وی افزود: مطالعات طرح جامع گردشگری جنگ نیز با پیگیری مدیریت استان در حال انجام است که امیدواریم در نیمه سال 88 به تصویب برسد.

وی گفت: این طرح به عنوان یک سند بالادستی برای ارائه خدمات رفاهی به کاروان های راهیان نور در استان تدوین می شود. مسوول توسعه عمران خوزستان در ادامه با اشاره به غنی بودن استان از لحاظ تاریخی و فرهنگی گفت: بررسی های اولیه در مطالعات جامع گردشگری بیانگر آن است که ما می توانیم از طریق بسیج مردمی و نیز عزم مدیریتی در آینده ای نزدیک به قطب گردشگری در خاورمیانه تبدیل شویم.