آرشیو چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۲۵۴۶
حوادث
۱۹

استخدام سارق و آموزش سرقت

گروه حوادث: سارقی که با استخدام 2 نفر و آموزش سرقت به آنها به صورت گسترده اقدام به دزدی از خودروها می کرد، به اتفاق همدستانش دستگیر شد و به 300 فقره سرقت اعتراف کرد.

به گزارش «جام جم»، روز گذشته در دادسرای جنایی تهران یک مامور پلیس آگاهی 3 متهم را که دستشان با دستبند به یکدیگر بسته شده بود به درون شعبه 4 دادیاری منتقل کرد.

این 3 متهم پس از دقایقی پاسخگوی اتهامات خود بودند و در جریان تحقیقات معلوم شد 2 نفر از سارقان از سوی متهم دیگر، استخدام شده و پس از آموزش سرقت با استفاده از چنگال، به صورت گسترده از داخل خودروها سرقت می کرده اند.

2 نفر از متهمان به دادیار رضوانفر گفتند: هر دو بیکار بودیم و هر چه تلاش می کردیم، نمی توانستیم برای خود شغلی دست وپا کنیم، تا این که یک روز وقتی در یکی از بوستان ها در حال خواندن آگهی جراید در ارتباط با استخدام بودیم، دیگر متهم حاضر در دادسرا به ما نزدیک شد و گفت اگر به وی اعتماد کنیم، می توانیم راه صدساله را یکشبه بپیماییم وثروتمند شویم. متهمان اضافه کردند: این فرد پس از آموزش به ما در ارتباط با گشودن در خودروها با استفاده از چنگال، از ما سارق حرفه ای ساخت و ما هر بار پس از سرقت از داخل خودرو، اموال را در ازای دریافت مبالغی، به وی تحویل می دادیم.

300 فقره سرقت

به دنبال این اعترافات، تحقیق از دیگر متهم حاضر در دادسرا آغاز شد که وی با اعتراف به استخدام و آموزش 2 سارق دیگر گفت: آنها می توانستند پیشنهاد مرا رد کنند، اما پس از آموزش سرقت با کمک یکدیگر تاکنون از 300 خودرو سرقت کرده ایم که آنها پس از عادت به سرقت، بر ادامه دزدی اصرار می کردند. با ثبت اعترافات این 3 متهم، دادیار رضوانفر با صدور قرار قانونی ادامه تحقیق از این متهمان را به پلیس آگاهی ارجاع کرد.