آرشیو یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۲۵۴۹
جامعه
۱۷

تغییر شیوه پذیرش دانشجوی دکتری تا مهرماه

گروه جامعه: معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برنامه وزارت علوم برای بازنگری دوره دکتری در دانشگاه ها، از تدوین آیین نامه دوره دکتری پیوسته تا مهرماه و اجرای دوره دکتری پژوهشی در مراکز پژوهشی کشور از امسال خبر داد.

عباس صاحب قدم لطفی با اشاره به برنامه ایجاد دوره دکتری پیوسته در دانشگاه های کشور به ایسنا گفت: براساس این طرح، پذیرش دانشجوی دکتری پیوسته از مقطع کارشناسی و با هدف بهره وری بیشتر و اصلاح الگوی مصرف اجرا می شود، به گونه ای که طی آن دوره هایی کوتاه تر و با بازده تر در حال برنامه ریزی است.وی با بیان این که آیین نامه دوره دکتری پیوسته در کارگروه های مربوطه در حال بررسی است، گفت: این طرح تا مهرماه تدوین می شود.

معاون وزیر با بیان این که آییننامه دوره دکتری پیوسته در برخی رشته ها اجرا می شود، اظهار کرد: این آیین نامه در جهت کاهش زمان توقف دانشجویان در یک مقطع آموزشی اجرا می شود.لطفی ادامه داد: این آیین نامه از سال گذشته در رشته بیوتکنولوژی برای نخبگان و رتبه های زیر 100 کنکور و المپیادها اجرا شده ولی در حال حاضر، کارشناسان روی این آیین نامه جدید در حال کار هستند.

معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به برنامه وزارت علوم برای ارزیابی دوره دکتری دانشگاه ها گفت: تاکنون ارزیابی کامل و جامعی از دوره های دکتری صورت نگرفته است. با این حال شیوه دکتری پژوهشمحور از امسال در برخی مراکز پژوهشی کشور اجرا می شود.