آرشیو سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۵۳
حوادث
۱۵

سارقان طلافروشی های قزوین در تهران دستگیر شدند

قزوین- خبرنگار کیهان:

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین از دستگیری سارقان طلافروشی در قزوین خبر داد.

محمد حسین محمدی افزود: با توجه به وقوع سرقت از یک طلافروشی در یکی از خیابان های اصلی شهر قزوین، گزارش سرقت به همراه مشخصات طلاهای مسروقه به کلیه پلیس های آگاهی کشور ارسال شد و تحقیقات لازم پیرامون سارقان سابقه دار که امکان شرکت در این سرقت را داشتند، انجام شد.

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین افزود: همچنین در این راستا مکاتباتی نیز با اتحادیه طلافروشان در خصوص فروش طلاهای مسروقه انجام شد، تا اینکه پلیس در یکی از خیابان های تهران به دو نفر که برای فروش مقداری طلابه تهران آمده بودند، مظنون شد.

وی افزود: با تشکیل پرونده برای سارقان در یکی از شعب دادسرای تهران قاضی پرونده به دلیل نبود دلیل برای سرقت، این افراد را آزاد و طلاها به عنوان اموال بلاصاحب باقی می ماند که در پی اعزام ماموران آگاهی از قزوین مشخص شد طلاهای کشف شده همان طلاهای مسروقه است و متهمان که دو برادر 27 و 29 ساله بودند به عنوان بازپس دادن طلاها فراخوان می شوند و این بار توسط پلیس، دستگیر می شوند.

محمدی گفت: در بازرسی از منزل این دو سارق، تعدادی قطعه طلابه همراه فاکتور فروش جعلی و چند برگ چک مسروقه توسط ماموران کشف شد و متهمان در بازجویی از جاسازی بقیه طلاها داخل گاوصندوقی در مغازه ای خبر داده که ماموران به محل اعزام و طلاهای مسروقه را کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین خاطرنشان کرد: البته از کل طلاهای سرقت شده حدود 80 درصد طلاها برابر با پنج کیلوگرم کشف شده و 20 درصد باقی مانده نیز در طلافروشی های تهران به فروش رفته است.

وی در خصوص شیوه سرقت از این طلافروشی گفت: متهمان با مشاهده دو مغازه خالی در کنار مغازه طلافروشی از فرصت استفاده کرده و مغازه را اجاره و با تخریب دیوار آن، از طلافروشی سرقت می کردند.