آرشیو سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۵۳
اخبار کشور
۱۴

علی اکبر اولیا:

فراکسیون اقلیت از هیچ کاندیدای اصلاح طلب حمایت نمی کند

عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که این فراکسیون احتمالادر انتخابات آینده ریاست جمهوری از هیچ کاندیدای اصلاح طلبی حمایت نمی کند.

«علی اکبر اولیا» نماینده یزد و صدوق در گفت وگو باباشگاه خبرنگاران گفت: با ادامه اختلاف نظرها احتمالافراکسیون اقلیت موضع گیری خاصی برای ورود به مصادیق انتخابات ریاست جمهوری نخواهد کرد و به حامیان نامزدهای اصلاح طلب اجازه فعالیت آزادانه می دهد.

وی با اشاره به احتمال کشیده شدن انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری به مرحله دوم تصریح کرد: اگر موضع گیری فراکسیون اقلیت در مرحله دوم انتخابات تاثیرگذار باشد از نامزد اصلاح طلب واحد حمایت خواهیم کرد.

اجماع اصلاح طلبان منتفی است

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با تاکید بر این که اجماع اصلاح طلبان دست نیافتنی است، اعلام کرد این اجماع در انتخابات پیش رو زمانی تحقق می یابد که هر دو کاندیدای اصلاح طلب راغب به این امر باشند، این در حالیست که بحث اجماع از جانب کروبی منتفی است و لذا امکان اجماع در میان اصلاح طلبان دست نیافتنی است.

«حسن کریمیان» با اشاره به عوامل موثر در شکل نگرفتن اجماع در جریان اصلاحات گفت: کروبی بارها اعلام کرده که هرگز از عرصه انتخابات کناره گیری نخواهد کرد. به نظر می رسد میرحسین موسوی نیز آمده که بماند لذا امکان اجماع حتی در دقیقه 90 وجود ندارد و این گونه پیش بینی می شود که اصلاح طلبان با دو کاندیدا وارد عرصه انتخابات شود.

وی با رد برخی اظهارات اصلاح طلبان مبنی بر اینکه اطرافیان کروبی قصد دارند وی را وادار به کناره گیری کنند اذعان داشت: کروبی شخصیتی نیست که کسی وی را وادار به کناره گیری کند. این گونه اظهارات اشتباه است لذا اطرافیان کروبی برای حمایت از وی پیرامونش را گرفته اند نه اینکه وی را مجبور به کناره گیری کنند.