آرشیو پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۲۵۵۳
جامعه
۱۷

شیوه جدید امتحانی برای بازماندگان از تحصیل

گروه جامعه: رئیس مرکز آموزش های متوسطه نظری، پیش دانشگاهی و هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش از برگزاری امتحانات جامع پایان دوره متوسطه برای بازماندگان از تحصیل خبر داد و گفت: هنوز این طرح در مراجع قانونی به تصویب نرسیده و زمان اجرای آن مشخص نیست.

لطف الله عباسی در گفتگو با مهر، با بیان این که پیشنهاد برگزاری امتحانات جامع در پایان دوره متوسطه به منظور تسهیل در دسترسی به فرصت های آموزشی، ایجاد انعطاف و تنوع در مقررات و صرفه جویی در منابع به مراجع قانونی ارسال شده است، افزود: فراهم آوردن امکان ادامه تحصیل برای متقاضیانی که به هر دلیل از جمله اشتغال به کار، فرصت تحصیل در مدارس و آموزش های معمول و متداول را ندارند نیز یکی از دلایل طرح این پیشنهاد در آموزش و پرورش دوره متوسطه است.همچنین در صورت تصویب شورای عالی آموزش و پرورش، امکان جهش تحصیلی دانش آموزان اول متوسطه به پایه سوم رشته های نظری نیز فراهم می شود.

عباسی درباره شرایط داوطلبان آزاد شرکت در آزمون های جامع این طرح نیز اظهار کرد: داوطلبان باید مدرک پایان دوره راهنمایی تحصیلی را دریافت کرده باشند و حداقل دارای 21 سال تمام باشند.

رئیس مرکز آموزش های متوسطه نظری، پیش دانشگاهی و هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش ادامه داد: در صورت موفقیت در همه آزمون ها، گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه در یکی از 3 رشته ریاضی فیزیک، علوم تجربی و ادبیات و علوم انسانی به پذیرفته شدگان داده می شود.

عباسی با اشاره به این که آزمون های جامع از سال 1378 در دوره راهنمایی برگزار می شود، گفت: در صورت تصویب طرح، باید آیین نامه آن با مشارکت واحدهای مرتبط طراحی شود و به تصویب برسد.